معلمان، فرهنگ نیکوکاری را در بین دانش‌آموزان ترویج کنند
کد خبر: 3795943
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴

معلمان، فرهنگ نیکوکاری را در بین دانش‌آموزان ترویج کنند

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: آحاد مختلف مردم نباید نسبت به مشکلات جامعه بی‌تفاوت باشند و ترویج این اعتقاد توسط معلمان می‌تواند زمینه توسعه فرهنگ امداد، احسان و نیکوکاری را فراهم کند.

معلمان، فرهنگ نیکوکاری را در بین دانش‌آموزان ترویج کنندبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری 15 اسفندماه در اولین مرحله از رویداد ملی جشن نیکوکاری اظهار کرد: حس نوع‌دوستی در بین مردم از گذشته وجود داشته و مربیان و همکاران فرهنگی باید در راستای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری فعالیت کنند.
وی تأکید کرد: آحاد مختلف مردم نباید نسبت به مشکلات جامعه بی‌تفاوت باشند و ترویج این اعتقاد توسط معلمان می‌تواند زمینه ترویج فرهنگ امداد، احسان و نیکوکاری را فراهم کند.
این مسئول با اشاره به اینکه طی امسال، حدود 150 هزار پاکت برای جشن عاطفه‌ها بین مردم و مسئولان توزیع شده است، ادامه داد: امیدواریم که اهدای کمک‌های مردمی طی امسال بیشتر از سال‌های گذشته باشد تا گره‌ای از مشکلات قشر ضعیف جامعه باز شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یادآور شد: در واقع  جشن نیکوکاری بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت پرورشی با هدف نهادینه کردن فرهنگ احسان و انفاق برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پارسال 4 میلیارد و 200 میلیون تومان در جشن نیکوکاری اهدا شده و از این میزان  400 میلیون تومان از طریق مدارس و توسط دانش‌آموزان جمع‌آوری شده بود.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه دین اسلام، دین دعوت افراد به خیرخواهی و نیکی است، افزود: خداوند در ادیان مختلف، انسان‌ها را به نیکوکاری و احسان دعوت کرده است و خوشبختانه دانش‌آموزان نیز همواره حضور پرشوری در برنامه‌های احسان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی به هم‌نوعان خود داشته‌اند .
نعمت محمدی ادامه داد: دانش‌آموزان همیشه برای شاد کردن هم‌نوعان پیش‌قدم بوده‌اند و آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیتی، مسئولیت آموزش نیکوکاری و برانگیختن حس نوع‌دوستی بین دانش‌آموزان را بر عهده دارد؛ در واقع باید نیکوکاری را از سنین پایین به دانش‌آموزان آموزش داد تا احسان و نیکوکاری را برای رضایت خداوند انجام دهند.
محمدی با اشاره به اینکه معلمان، نماد احسان و نیکوکاری هستند، خاطرنشان کرد: این قشر از جامعه بخشی از وجود و دانش خود را در اختیار نسل آینده قرار می‌دهند.
انتهای پیام
captcha