فعالیت ۲۰ گروه جهادی از زنجان در مناطق سیل‌زده
کد خبر: 3810032
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

فعالیت ۲۰ گروه جهادی از زنجان در مناطق سیل‌زده

گرده سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: ۲۰ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و بیش از ۴.۳ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

فعالیت ۲۰ گروه جهادی از زنجان در مناطق سیل‌زدهبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی 18 اردیبهشت‌ماه در همایش سالروز جهاد سازندگی و مراسم تقدیر از جهادگران برتر اظهار کرد: بسیج سازندگی در توسعه زیرساخت‌ها برای رفع محرومیت‌زدایی اقدامات خوبی انجام داده است.
وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت سپاه استان در مناطق سیل‌زده بیان کرد: با توجه به انتخاب استان زنجان به عنوان معین استان مازندران، در همان روزهای نخست پس از فروکش کردن سیل عملیات مربوط به پاکسازی منازل و همچنین تامین نیازمندی خانوارها انجام شد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز بسیج جامعه پزشکی در استان مازندران مشغول ارائه خدمات درمانی و بهداشتی هستند. در خوزستان نیز فرمانده سپاه ابلاغ کردند که کمک نیاز است و از همین سپاهیان به این منطقه اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۰ گروه جهادی و بیش از یک هزار نفر در صحنه مشغول بودند، ابراز کرد: روزانه ۱۸ هزار پرس غذا توسط جهادگران پخت می‌شد و ۷ دستگاه خودرو نیز در آنجا مشغول خدمت‌رسانی بودند.
سردار کرمی میزان کمک‌های جمع‌آوری شده توسط بسیجیان برای سیل‌زدگان را در بخش نقدی 300 میلیون تومان و غیرنقدی بیش از 4 میلیارد تومان برشمرد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه برای امسال بسیج سازندگی دو مأموریت دارد، تصریح کرد: یکی از فعالیت‌ها مربوط به کمک به ساخت خانه‌های سیل‎‌زدگان است.


محرومیت‌زدایی برای رفع فاصله طبقاتی
نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این همایش اظهار کرد: فلسفه بعثت پیامبران اقامه قسط معرفی شده است و هدف نهایی همه پیامبران اقامه قسط است و قدم نخست اقامه قسط هم حمایت از محرومان است.
آیت‌الله شیخ‌ علی خاتمی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی معمار کبیر انقلاب اسلامی وجهه همت خود و مسؤولان را در این رابطه یعنی تشکیل کمیته امداد، بنیاد مسکن و ... قرارداد.
وی گفت: به فرموده ایشان محرومان ولی نعمت مسولان بوده و آنها خادم مردم هستند و همین روش را مقام معظم رهبری با تمام قدرت ادامه دادند و آثار و برکات اجرای عدالت می‌طلبد که مطالعه بیشتری در این زمینه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در حوزه محرومیت‌زدایی گام‌های متعددی برداشته شد اما عمق محرومیت و فاصله طبقاتی زیاد بود، گفت: با توجه به اینکه بسیج و سپاه یک ظرفیت گسترده داشت و با آن انگیزه ولایت‌مداری وارد صحنه شد، فعالیت‌های قابل توجهی انجام داد.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: البته هرچه زمان گذشت مشخص شده کارها پخته‌تر و با برنامه با نگاه گسترده به کارها انجام می‌شود و به تدریج کارها زنجیروار پیش می‌رود.
انتهای پیام

captcha