برنامه «هفته‌های فرهنگی» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3817182
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

برنامه «هفته‌های فرهنگی» در زنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان از اجرای برنامه «هفته‌های فرهنگی» خبر داد و گفت: هدف از اجرای این برنامه ایجاد بستر برای مشارکت عمومی، نشاط اجتماعی، معرفی توانمندی‌های فرهنگ بومی و آیینی است.

برنامه «هفته‌های فرهنگی» در زنجان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی نافچی شامگاه دوشنبه 13 خردادماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته فرهنگی استان زنجان، اظهار کرد: فضای مجازی فرصتی است تا برنامه‌های با محتوا بازنشر یابد که ضروری است این ظرفیت‌ها را بشناسیم و آنها را معرفی کنیم تا همگان در جریان امور قرار گیرند.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای برنامه فرهنگی در شهرستان ایجاد بستر برای مشارکت عمومی، نشاط اجتماعی، معرفی توانمندی‌های فرهنگ بومی و آیینی و به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها است، افزود: دبیری این ستاد با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به آغاز فعالیت‌های این ستاد در زنجان، تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز ستاد برای اجرای مطلوب برنامه‌ها تشکیل می‌شود که فرماندار مسئولیت آن را برعهده دارد.
وی برضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری هفته فرهنگی تاکید کرد و گفت: تا یک ماه آینده این برنامه آغاز می‌شود و ضروری است برای معرفی ظرفیت‌های بیشتر، استعدادهای هر شهرستان شناسایی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: قرار نیست هزینه‌های هنگفتی برای اجرای هفته‌های فرهنگی خرج شود و در این زمینه از همه ظرفیت‌ها برای اجرای برنامه استفاده می‌شود.
 
معرفی مفاخر شهرستان‌ها
در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ابراز کرد: در شورای فرهنگ عمومی شرح وظایف برای دستگاه های فرهنگی برای اجرای هفته فرهنگی پیش بینی شده است.
فاطمه کرباسی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه فرهنگی، مسابقات فرهنگی و هنری و دیدار با اصحاب و فرهنگ از جمله برنامه های پیش بینی شده است، افزود: اجرای موسیقی، رونمایی از کاشی  چهره‌های ماندگار و معرفی شهرستان در قالب مسابقه از دیگر برنامه‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: نامگذاری یکی از روزها به نام یکی از مشاهیر و مفاخر شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه هفته فرهنگی شهرستان‌ها است.
انتهای پیام
captcha