ساخت ۳۲ خانه عالم روستایی در قائن
کد خبر: 3823080
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

ساخت ۳۲ خانه عالم روستایی در قائن

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائن از ساخت ۳۲ خانه عالم روستایی به همت سازمان تبلیغات خبر داد و گفت: در حال حاضر هفت مؤسسه قرآنی در شهرستان و ۱۵ خانه قرآن روستایی در مراکز پرجمعیت فعالیت می‌کنند و سال گذشته نیز ۲۰۰ کلاس قرآنی با اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیون ریال در شهرستان برگزار شده است.

از ساخت 32 خانه عالم روستایی تا فعالیت 7 مرسسه قرآنی در قاینحجت‌الاسلام احمد علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل‌(ره) بنا به ضرورت ساماندهی امور تبلیغات دینی تشکیل شد.
وی بیان کرد: امروز با گذشت بیش از سه دهه از عمر با برکت این تشکیلات، گام‌های زیادی را برای آگاه‌سازی جامعه برداشته و نقش وافری را در هدایت مردم در مسائل دینی داشته است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائن با بیان اینکه سازمان تبلیغات منشأ برکات و خیرات در کشور و در شهر و روستاها بوده است، تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی شبکه تبلیغ آن است که اعزام مبلغان به نقاط مختلف شهر و روستاها به روش‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و دعوت از نخبگان حوزوی را انجام می‌دهد.
علیپور با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶۰ مبلغ به اقصی نقاط شهرستان در مناسبت‌های مختلف اعزام شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر۴۲ روحانی مستقر و طرح هجرت در شهرستان قائنات حضور دارند که ۳۲ روحانی در حوزه کاری بخش مرکزی و بخش سده هستند.
وی از حضور مبلغانی از مشهد و قم در ایام مختلف سال در شهرستان قائن خبر داد و گفت: همایش طلایه‌داران تبلیغ هرساله در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور مبلغین و طلاب و روحانیون برگزار می‌شود و در این همایش، شاخصه‌های زیادی از جمله جایگاه ولایت و آسیب‌های اجتماعی، مباحث صرفه‌جویی در آب و برق و مسائل روز به مبلغان یادآوری می‌شود تا در جلسات متعدد برای مردم مسائل تبیین می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائن از ساخت ۳۲ خانه عالم روستایی به همت سازمان تبلیغات خبر داد و افزود: در حال حاضر هفت مؤسسه قرآنی در شهرستان و ۱۵ خانه قرآن روستایی در مراکز پرجمعیت فعالیت می‌کنند و سال گذشته نیز ۲۰۰ کلاس قرآنی با اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیون ریال در شهرستان برگزار شده است.
علیپور از شناسایی ۱۸۰ هیئت مذهبی و کددار کردن این هیات‌ها خبر داد و گفت: همچنین تاکنون ۲۰۰ مداح و نوحه‌خوان نیز در شهرستان قائنات شناسایی شده‌اند.
وی از اعزام ۷۰ روحانی به مدارس شهرستان خبر داد و بیان کرد: گفتمان‌های دینی نیز در ۱۰۰ مدرسه و مسجد شهرستان در سال گذشته برگزار شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائن از برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در ۲۵ پایگاه تابستانی خبر داد و یادآور شد: برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، برگزاری مراسم در مناسبت‌های مختلف در طول سال از جمله فعالیت‌های سازمان تبلیغات شهرستان در سال گذشته بوده است.
انتهای پیام

captcha