مقابله با سبک زندگی غربی در کشورمان نیازمند جهادی همه‌جانبه است
کد خبر: 3824579
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

مقابله با سبک زندگی غربی در کشورمان نیازمند جهادی همه‌جانبه است

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه اهواز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری، گفت: یکی از نکات مهم اشاره شده در این بیانیه سبک زندگی اسلامی است که در سایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی اتفاق می‌افتد. در کشور ما نزدیک شدن به سبک زندگی غربی آسیب‌هایی را ایجاد کرده که مقابله با آن جهادی همه‌جانبه نیاز دارد.

مقابله با سبک زندگی غربی در کشورمان نیازمند جهادی همه‌جانبه است

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز 14 تیرماه اهواز ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) اظهار کرد: ماه ذی‌القعده اولین ماه از ماه‌های حرام است. رسالت ذاتی ما است که مهارت‌های دینی را منتقل کنیم. پنجشنبه، جمعه و شنبه در ماه‌های حرام روزهایی هستند که اگر فردی موفق شود در این روزها روزه بگیرد، ثوابش مطابق با 900 سال عبادت خواهد بود. اعمال و حرمت این ماه مضاعف است و حرمت‌شکنی در این ماه نیز مضاعف خواهد بود.

وی افزود: سیل و سیل‌زدگان همچنان اولویت اول استان هستند و تا زمانی که آرامش به کانون خانواده سیل‌زدگان بازنگردد، آنها همچنان اولویت اول ما هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با استمداد از دولت برای حل مساله آب و فاضلاب استان، گفت: در کلانشهر اهواز مناطق مختلفی وجود دارد که آب آن‌ها قطع است یا آب با فاضلاب تلاقی پیدا کرده و بوی تعفن می‌دهد و یا حتی فاضلاب بیرون زده است. مسئولان محلی ما تلاش خود را می‌کنند، اما از دولت و وزیر نیرو برای در نظر گرفتن اعتبار کلان برای حل این مشکل کمک می‌خواهیم.

موسوی‌فرد افزود: مناطق مختلفی در استان با چنین مشکلاتی مواجه هستند. ما روستاهای متعددی داریم که آب ندارند و در این روستاها آب با تانکر توزیع می‌شود. از وزیر نیرو تقاضا می‌کنیم توجه ویژه‌ای به این مشکلات استان داشته باشند.

وی در خصوص بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این بیانیه مطالب بسیار مهمی ذکر شده است. همان گونه که از ابتدای انقلاب تا الان در این 41 سال دیده‌ایم، می‌دانیم که هر جا از امام مسلمین و ولی فقیه زمان خود اطاعت کرده‌ایم در قله بوده‌ایم. اگر می‌خواهیم انقلاب رشد کند باید به این مساله توجه داشته باشیم. باید جلسات متعدد علمی و تحقیقی برگزار شود تا وظایف هر کدام از دستگاه‌ها و وظایف مردم و مسئولان در زمینه بیانیه گام دوم مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: مقام معظم رهبری می‌گوید اساسا انقلاب ما به معنای یک انقلاب ملی و ایرانی نیست، بلکه انقلاب ما یک انقلاب اسلامی و انسانی است. در این سال‌ها موانع متعددی سر راه ما وجود داشته است. اگر ما باور کنیم که تنها قدرت عالم، خداوند متعال است و این باور در وجود ما نهادینه شود، وقتی پا جای پای مقام معظم رهبری می‌گذاریم، می‌دانیم که هیچ قدرتی نمی‌تواند برابر ایران اسلامی قد علم کند.

موسوی‌فرد ادامه داد: پیام انقلاب اسلامی فراملیتی و فرامنطقه‌ای است. شعارهای اصلی انقلاب اسلامی، آزادی، اخلاق، معنویت، استقلال و برابری است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در پایان بیانیه گام دوم، هفت توصیه دارند که باید در هفت محور دنبال شود. اولین محور؛ علم و پژوهش است. دومین محور؛ اقتصاد و سومین محور؛ عدالت و فسادستیزی است. استقلال کشور، دولت و انقلاب اسلامی در همه موضوعات، آزادی و عزت کشور در مسائل خارجی و سبک زندگی اسلامی، محورهای دیگر ذکر شده هستند. سبک زندگی اسلامی در سایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی اتفاق می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در خصوص اهمیت سبک زندگی دینی و اسلامی سخن فراوان است. غرب تلاش می‌کند سبک زندگی غربی را در ایران ایجاد کند. در کشور ما نزدیک شدن به سبک زندگی غربی آسیب‌هایی را ایجاد کرده است که مقابله با آن جهادی همه‌جانبه نیاز دارد.

انتهای پیام

captcha