حضور کم‌نظیر شعرای اهل سنت در جشنواره شعر رضوی
کد خبر: 3824995
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

حضور کم‌نظیر شعرای اهل سنت در جشنواره شعر رضوی

گروه فرهنگی ــ مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی گفت: حضور شاعران برجسته‌ اهل سنت و شافعی‌ مذهب از جمله نکاتی است که برگزاری این جشنواره را نسبت به موارد مشابه متمایز می‌کند.

حضور کم‌نظیر شعرای اهل سنت در جشنواره شعر رضویبحرعلی محمودی، مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی، با مشارکت عموم شاعران و ادیبان ترک‌زبان از داخل و خارج از مرزهای کشور برگزار می‌شود.

وی حضور شاعران اهل سنت در این همایش را قابل توجه دانست و گفت: حضور شاعران برجسته‌ای که به لحاظ عقیدتی از جمله اهل سنت و عموما شافعی‌ مذهب بوده و قرابت صمیمانه‌ای با فرهنگ اهل بیت(ع) دارند، از جمله نکاتی است که برگزاری این جشنواره را نسبت به موارد مشابه متمایز می‌کند.

این مسئول یادآور شد: حضور شاعران اهل سنت در سال‌های گذشته نیز وجود داشته و امسال نیز با قوت بیشتری تکرار و پیگیری خواهد شد.

مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با اشاره به اینکه هرسال در حدود 400 شعر ناب رضوی به زبان ترکی به دبیرخانه جشنواره می‌رسد، ادامه داد: این جشنواره توانسته است ذهن و ذوق شاعران زیادی از داخل ایران و کشورهایی نظیر آلمان، آذربایجان، نخجوان، ترکیه و عراق را به فرهنگ دینی و ولایی رهنمون باشد.

وی با اشاره به صرفه‌جویی در بودجه‌های پیش‌بینی شده گفت: در بخش هزینه‌های مالی نسبت به سال قبل با عنایت به اقتصاد مقاومتی سعی کردیم صرفه‌جویی هر چه بیشتری داشته باشیم.

محمودی به کارکردهای دیگر جشنواره رضوی اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال و فراگیری شعر مذهبی هم‌اکنون جشنواره شعر «عقیلة العرب» را که درباره حضرت زینب(س) است، برگزار می‌کنیم و آن را از برکات توجه عمومی به شعر رضوی می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه زنجان میزبان چهاردهمین دوره این جشنواره است، خاطرنشان کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال فراخوان مربوط به این جشنواره منتشر شده و اختتامیه آن شهریورماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha