زنجان؛ میزبان جشنواره «شمس اشراق»
کد خبر: 3925087
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

زنجان؛ میزبان جشنواره «شمس اشراق»

رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی با عنوان «شمس اشراق» به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.

زنجان؛ میزبان جشنواره «شمس اشراق»ابراهیم‌ قاسمی، رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: سومین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی با عنوان «شمس اشراق» به میزبانی زنجان و همزمان با میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) برگزار می‌شود.     

وی ابراز کرد: این جشنواره در سه بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک (داستان بسیار کوتاه) در بخش اصلی و ویژه و در سه گروه سنی زیر ۱۸ سال، ۱۸ تا ۳۵ سال و بالای ۳۵ سال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا 20 مهرماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

این مسئول بیان کرد: موضوعات بخش اصلی جشنواره شامل سبک زندگی و سیره امام رضا(ع)، تعالیم و آموزه‌های رضوی با رویکرد کار، تولید، تلاش و خدمت‌رسانی، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت (باحضور در حرم مطهر/ فضای مجازی)، امام رضا (ع)، خانواده، کودکان و نوجوانان و امام رضا (ع) و فریضه نماز است.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، جلوه‌های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و شهدا، بهره‌گیری از منویات امام رضا (ع) در مواجهه با مصایب و بلایا را از جمله محورهای بخش ویژه برشمرد.

وی، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) را از اهداف برگزاری این جشنواره خواند.

قاسمی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره و دریافت اطلاعات و شرایط جشنواره می‌توانند به سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha