تهیه پیوست فرهنگی برای موکب‌های اربعین
کد خبر: 3838461
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

تهیه پیوست فرهنگی برای موکب‌های اربعین

گروه فرهنگی _ دبیر ستاد اربعین استان زنجان گفت: برای بهره‌مندی بهتر از آیین معنوی و اجتماع عظیم اربعین، پیوست‌های فرهنگی برای موکب‌ها تهیه می‌شود.

تهیه پیوست فرهنگی برای موکب‌های اربعینبه گزارش ایکنا از زنجان، وجیه‌الله نوروزی، دبیر ستاد اربعین استان زنجان، شب گذشته، ۶ شهریورماه در جلسه ستاد اربعین، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته موکب‌های اربعین در کشور عراق راه‌اندازی شده و باید این موکب‌ها آسیب‌شناسی شوند تا پیاده‌روی اربعین باشکوه و نظم بهتری برگزار شود.
وی تعداد موکب‌هایی که از استان زنجان در مراسم اربعین مستقر خواهند شد را ۱۷ مورد برشمرد و افزود: از مجموع موکب‌های استان زنجان، ۱۱ موکب از شهرستان زنجان، یک موکب از ابهر، یک موکب از خدابنده و بقیه از سایر شهرستان‌های استان هستند که در داخل کشور و خاک عراق استقرار می‌یابند.
دبیر ستاد اربعین استان زنجان گفت: از چند هفته گذشته تمهیدات لازم برای پیاده‌روی اربعین در استان پیش‌بینی شده و دومین جلسه ستاد اربعین تشکیل‌شده است.
نوروزی با بیان اینکه در موکب‌ها باید به بحث فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی توجه ویژه شود، تأکید کرد: امسال برای همه موکب‌ها پیوست فرهنگی فراهم ‌شده است. باید اجرای برنامه‌های فرهنگی خوب و هدفمند در کشور عراق را مدنظر قرار دهیم و عملیاتی کنیم.
وی به ثبت‌نام زائران در سامانه سماح تاکید کرد و افزود: زائران باید حتما درآیم سامانه نام‌نویسی کنند تا برنامه‌ریزی لازم انجام شود.
انتهای پیام

captcha