استقرار موکب «شباب سیدالشهدا» خرم‌دره در عراق
کد خبر: 3840215
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

استقرار موکب «شباب سیدالشهدا» خرم‌دره در عراق

گروه فرهنگی - فرماندار خرم‌دره از استقرار موکب شباب سیدالشهدا خرم‌دره در عراق خبر داد و گفت: این موکب را ۴۵ خادم همراهی می‌کنند.

استقرار موکب «شباب سیدالشهدا» خرم‌دره در عراقبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت محمدی، فرمامدار خرم‌دره، عصر امروز، چهارشنبه ۱۳ شهریور ماه در جلسه ستاد اربعین این شهرستان با بیان این‌که برخی از افرادی که توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین را ندارد ولی دوست دارند در ثواب زیارت اربعین شریک باشند، اظهار کرد: یکی از راه‌های شریک شدن در ثواب پیاده‌روی اربعین، پذیرایی از زائرین است.

وی از استقرار موکب شباب سیدالشهدا شهرستان خرم‌دره در عراق خبر داد و افزود: استقرار این موکب یک حرکت خوب و ارزشمند در جهت ترویج فرهنگ حسینی است که علاوه بر این امر می‌تواند در معرفی شهرستان خرم‌دره بسیار تاثیرگذار باشد

محمدی با اشاره به این‌که شهروندان با کمک به موکب‌ها می‌توانند در ثواب اربعین شریک باشند، بیان کرد: امسال دومین سالی است که موکبی به نام شهرستان خرم‌دره در کشور عراق دایر می‌شود که خدمت رسانی بهتر این موکب نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزی همه جانبه است.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه برای برگزاری هر چه باشکوه تر اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خدمت به زائران حسینی باید همه پتانسیل‌ها به کار گرفته شوند، ادامه داد: این مراسم متعلق به فرد یا ارگان خاصی نیست و همگی در انجام احسنت امور کمک خواهند کرد.

وی به جایگاه پرشکوه شهدا در احیای ارزش‌های اصیل اسلامی در کشورمان یز اشاره کرد و گفت: شهدا بهترین سرمایه وجودی خویش را تقدیم اسلام و انقلاب نمودند تا ما امروز بتوانیم کربلا را زیارت کنیم و هرچه داریم از ایثار و خون پاک و مقدس این عزیزان است و شایسته است هیچگاه در هیچ جلسه ای از ذکر و نام و یاد شهدا غافل نشویم.

وی تاکید کرد: مردم ولایت‌مدار شهرستان خرم‌دره همواره در مراسمات دینی و مذهبی حضور پرشور دارند که این امر حاکی از عشق و ارادت آنان به ائمه اطهار و اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

captcha