تربیت اسلامی فرزندان؛ ضامن سلامت جامعه
کد خبر: 3840374
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

تربیت اسلامی فرزندان؛ ضامن سلامت جامعه

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: پدران و مادران وظیفه دارند برای سلامت جامعه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، فرزندانشان را بر اساس اصول اسلامی تربیت کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان، امروز، 15 شهریورماه در همایش شیرخوارگان حسینی(ع) که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع)، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که فرزند خوب ریحانه و دسته گلی از طرف خدای متعال است.

وی فرزند را هدیه الهی نزد والدین عنوان کرد و افزود: نخستین وظیفه پدر و مادر نسبت به فرزند، دوست داشتن وی است زیرا فرزندان در نبود والدین به یاد آن‌ها هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اطعام فرزندان با غذای حلال از جمله وظایف والدین محسوب می‌شود، گفت: اجازه ندهید بدن کودکان‌تان با غذای حرام رشد کند.

آیت‌الله فلاحتی بر انتخاب نام نیک برای فرزندان توسط والدین تأکید کرد و تصریح کرد: انتخاب نام نیکو و خوب توسط پدر و مادر برای فرزندان حائز اهمیت است.

وی با اشاره به سخنان امیرالمؤمنین امام علی(ع) مبنی براینکه به فرزندان‌تان قرآن بیآموزید، بیان کرد: تلاش کنید فرزندان با کلام خدا آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، انتخاب همسر مناسب برای فرزندان در زمان مناسب را مهم دانست و گفت: پدر و مادر باید از فرزند خود در نوجوانی و جوانی حمایت کنند تا در مسیر صحیح به رشد و تعالی برسند.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر احترام والدین نسبت به فرزند، یادآور شد: پدران و مادران وظیفه دارند برای سلامت جامعه، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین خنثی کردن جنگ نرم دشمنان فرزندانشان را بر اساس اصول اسلامی تربیت کنند.

انتهای پیام

captcha