پیام عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم است
کد خبر: 3840436
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

پیام عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان عبودیت را یکی از رموز ماندگار عاشورا خواند و گفت: امام حسین(ع) در این واقعه به ایستادگی در مقابل ظلم تأکید داشت.

پیام عاشورا ایستادگی در مقابل ظلم استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهر اظهار کرد: توجه به نماز و عبودیت یکی از پیام‌های درس‌آموز عاشوراست، هیئت‌های عزاداری در این نماز باشکوه که هر ساله برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی بر ضرورت توجه به پیام عاشورا تأکید کرد و افزود: پیام روز عاشورا ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و زور است. حتی اگر مال و جان انسان در خطر باشد، نباید از عبودیت و سخن حق دست برداشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه بهترین فرصت برای کسب تقوا، ایام عزاداری امام حسین(ع) و حضور در مجالس وعظ و موعظه است، گفت: ضروری است با تأسی از کربلا و عاشورای امام حسین(ع) نماز ظهر و عصر قرائت شود.

وی در ادامه با اشاره به بدعهدی آمریکا و امروز و فردا کردن اروپا، بیان ‌کرد: باید به پیمان منعقد شده پایدار می‌ماندند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دو ماه ایران به اروپا فرصت داد و اگر می‌خواستند کاری انجام دهند، تاکنون باید تصمیم خود را می‌گرفتند، افزود: مسئولان باید بدانند که اروپا وقت‌کشی می‌کند و پشت صحنه با آمریکا تبانی کرده است و نباید فرصت دیگری به آن‌ها داده شود.

خطیب نمازجمعه زنجان با بیان اینکه فرانسه، انگلیس و آلمان با وجود اینکه در ظاهر موافق ایران هستند اما پشت سر با آمریکا تبانی می‌کنند، ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «ما با این سه کشور دعوا نداریم، مسئله ما مسئله دعوا کردن نیست، مسئله ما اعتماد نداشتن است».

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سفر پرخیر و برکت رئیس قوه قضائیه به استان زنجان، گفت: جلسات متعددی با حضور آیت‌الله رئیسی در زنجان برگزار شد که مشکلات استان مطرح و روی هم رفته تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به اقدام قاطعانه رئیس دستگاه قضا برای مبارزه با فساد، بیان کرد: مردم از این اقدامات خوشحال هستند؛ چرا که در طول چهل سال گذشته مردم نشان داده‌اند که بایکوت سیاسی و تحریم را تحمل می‌کنند اما از اختلاف طبقاتی و فساد ناراحت هستند.

انتهای پیام

captcha