عزاداری زنجانی‌ها الگوی دنیا شده است
کد خبر: 3841347
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

عزاداری زنجانی‌ها الگوی دنیا شده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان گفت: مردم زنجان در ماه محرم عزاداری باشکوهی را برپا می‌کنند که به الگویی برای کشور و دنیا تبدیل شده است.

عزاداری زنجانی‌ها الگوی دنیا شده استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، 19 شهریورماه در خطبه‌های نماز ظهر عاشورا، ضمن تسلیت این واقعه، اظهار کرد: زنجان در عزاداری‌ها شهری الگو برای کشور است و در عصر انفجار اطلاعات، تمام دنیا می‌توانند در همان لحظه عزاداری باشکوه مردم را مشاهده کنند.
وی به اهمیت اقامه نماز و عبودیت انسان در پیشگاه الهی اشاره و ابراز کرد: همچنین مردم این شهر در برگزاری نماز پیشرو بوده و با شکوه خاصی نماز ظهر عاشورا برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اقامه نماز اول وقت به تاسی از امام حسین (ع)، افزود: اگر تنها نماز خواندن مهم بود، امام حسین (ع) می‌توانست به یاران خود بگوید که نماز را به صورت فردی و تک‌تک اقامه کنند اما هدف از برپایی نماز جماعت در میانه جنگ در ظهر عاشورا، ترویج نماز به صورت جماعت بود.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: در واقع هدف از برگزاری نماز جماعت در ظهر عاشورا، این بود که برای نسل ما نماز جماعت فرهنگ‌سازی و بر اهمیت این موضوع تاکید شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، اجر و ثواب نماز جاعت را بسیار بیشتر از نماز فردی خواند و گفت: یکی از صحابه پیامبر اکرم (ص) که فقط یک رکعت از نماز جماعت وی فوت شده بود، یک برده را آزاد کرد. سپس از پیامبر اکرم (ص) سئوال کرد که آیا این کار کافی است یا برده دیگری آزاد کنم که پیامبر فرمودند اگر کل دارایی دنیا را هم بدهی بازهم جبران نخواهد شد.
این مسئول عنوان کرد: آن‌گونه که سال گذشته نیز عنوان شد، اصل عزاداری پس از روز عاشورا است، در صورتی که ما همه انرژی خود را قبل از عاشورا صرف می‌کنیم و از هیئت‌های شاخص نیز خواهش شده که مراسم عزاداری تا شب ۱۴ و 15 محرم به صورت باشکوه برگزار شود.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: نباید عزاداری‌ها محدود به روز عاشورا شود، بلکه باید پس از آن نیز مراسم باشکوه و عظمت برگزار شود.
انتهای پیام
captcha