نماز ظهر عاشورا در مصلای اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3841324
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

نماز ظهر عاشورا در مصلای اردبیل برگزار شد

گروه فرهنگی- نماز باشکوه ظهر عاشورا امروز، ۱۹ شهریورماه به امامت آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مصلای اردبیل برگزار شد.

نماز ظهر عاشورا در مصلای اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، نماز باشکوه ظهر عاشورا، امروز، ۱۹ شهریورماه با حضور عزاداران و دلدادگان حسینی به صورت منسجم و گسترده به امامت آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مصلای اردبیل برگزار شد.

نماز ظهر عاشورا که قرار بود در شهیدگاه اردبیل برگزار شود با توجه به شرایط جوی و پیش‌بینی بارش باران مکان آن تغییر یافت و در مصلای اردبیل اقامه شد.

علاوه بر مصلای اردبیل نماز پرشور و دشمن‌شکن ظهر عاشورا در امامزاده سیدصدرالدین، هاشمیه و امامزاده عبدالعزیز نیار و برخی مساجد دیگر در مرکز استان برگزار شد.

امسال نیز مردم مومن و عزادار حسینی در شهر‌ها و روستا‌های مختلف با نوای اذان ظهر مراسم‌های آئینی و عزاداری را کنار گذاشته و در صفوف منظم و منسجم و به صورت یکپارچه به یاد آخرین نماز عاشقانه سیدالشهدا(ع) در نماز ظهر عاشورا حاضر شدند تا عهدی دوباره با اباعبدالله‌الحسین(ع) ببندند.

دستجات و هیئت‌های عزاداری و اقشار مختلف مردم با حضور در نماز ظهر عاشورا بیعت و شور و شعور حسینی خود را در برپایی نماز اول به نمایش گذاشتند.

این نماز سراسر عشق و شور علاوه بر مرکز استان در شهر‌ها و روستا‌های مختلف در جای جای استان نیز به صورت جماعت اقامه شد و جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در سراسر استان حسینی اردبیل به نمایش گذاشته شد.

سوگواران حسینی پس از برگزاری نماز ظهر عاشورا با قرائت فراز‌هایی از زیارت عاشورا با مولای خود تجدید عهد کردند و برنامه مداحی و مرثیه‌خوانی در بین نماز ظهر و عصر در سالروز شهادت امام حسین(ع) برگزار شد.

انتهای پیام

captcha