ترویج فرهنگ مطالعه؛ راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3842836
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

ترویج فرهنگ مطالعه؛ راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش به‌سزایی داشته باشد ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه است.

ترویج فرهنگ مطالعه راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، ظهر امروز، سه‌شنبه، ۲۶ شهریورماه در جلسه نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌دره با اشاره به حضور پررنگ عزاداران حسینی در سواگواری‌های ماه محرم، یادآور شد: حضور مردم در این سوگواری‌ها نشان از عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت(ع) است.

وی با تأکید بر توجه ویژه مقام معظم رهبری به مقوله علم در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: در این بیانیه که ۱۱ بند دارد اولین موضوعی که ایشان به آن اشاره کرده‌اند ارتقای علمی است که این امر نیز در گرو توجه به مقوله کتاب‌خوانی است.

این مسئول با اشاره به این‌که افراد آگاه اغلب کمتر به سراغ خلاف و بزهکاری‌های اجتماعی می‌روند، بیان کرد: افرادی که اهل مطالعه هستند کمتر دچار آسیب.های اجتماعی می‌شوند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به مقوله مطالعه در خانواده، یادآور شد: خانواده از ارکانی است که اگر توجه جدی به کتاب و کتاب‌خوانی در کانون آن وجود داشته باشد این مقوله به عنوان فرهنگ در درون خانواده تبدیل می‌شود.

وی از آموزش پرورش به عنوان دیگر ارکان ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی یاد کرد و ادامه داد: در همین راستا پیگیری‌هایی برای افزایش تعاملات با آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

نیک‌بخش با تأکید بر این‌که تمام پروژه‌ها باید از پیوست فرهنگی برخوردار باشند، یادآور شد: پیوست‌های فرهنگی نیز باید از پیوست کتابی برخوردار باشند تا شاهد موفقیت‌های روزافزون و توسعه علم و دانش در جامعه باشیم.

انتهای پیام

captcha