خلف وعده جهادکشاورزی در راه‌اندازی دارالقرآن‌ها
کد خبر: 3845327
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

خلف وعده جهادکشاورزی در راه‌اندازی دارالقرآن‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جهاد کشاورزی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد به وعده‌هایش برای افتتاح دارالقرآن‌ها عمل نکرده و این موضوع را به بی‌پولی و فقدان اعتبار ربط داده است.

خلف وعده جهادکشاورزی در راه‌اندازی دارالقرآن‌ها/ بی‌توجهی به قرآن بیداد می‌کند

طی سال‌های اخیر ۳ دارالقرآن با حمایت جهاد کشاورزی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران فعالیت داشتند، در این دارالقرآن‌ها کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، تجوید، حفظ، مفاهیم، تفسیر موضوعی قرآن ویژه دانش‌آموزان و فرزندان کارکنان از مقطع پنجم ابتدایی به بالا برگزار می‌شد و به‌‌طور میانگین در هر کلاس بیش از ۲۰ شرکت‌کننده دختر و پسر حضور داشتند.

دارالقرآن شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران هر کدام یک مربی داشتند که به علت کمبود اعتبار و تداخل با مدارس تعطیل شدند. ساختمان دارالقرآن یاسوج در یکی از بهترین نقاط شهر از سوی جهاد کشاورزی به مزایده گذاشته شد و به فروش رفت.

پیرو پیگیری اخباری که در تاریخ ۱۸ دی ۹۷ با تیتر «تعطیلی چراغ خاموش دارالقرآن‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد» و خبر 20 تیرماه سال‌جاری «از اهمال جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در راه‌اندازی دارالقرآن‌ تا نبود اعتبارات» بر روی خروجی ایکنا قرار گرفت و در راستای اطلاع از آخرین وضعیت سه دارالقرآن‌ غیرفعال به سراغ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد رفته‌ایم، که متن گفت‌وگو در ادامه می‌آید:

حجت‌الاسلام سیدنصرالله مصطفوی‌نژاد، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به قول مساعد برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار دارالقرآن‌های جهادکشاورزی، اظهار کرد: قرار بود 3 دارالقرآن جهاد کشاورزی شهریورماه امسال راه‌اندازی شوند.

وی افزود: اما با توجه به اینکه برنامه و بودجه تنها 10 درصد از آن مبلغ مشخص شده را اختصاص داده، و برای راه‌اندازی دارالقرآن‌ها 50 میلیون تومان نیاز است، افتتاح میسر نشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد با اشاره به رایزنی با مدیرکل جهادکشاورزی استان، اضافه کرد: با هیچ خیر و نماینده‌ای در مجلس در این زمینه پیگیری و رایزنی‌ای صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نژاد بیان کرد: 10 درصد اختصاص یافته در زمینه نماز و کارهای فرهنگی اداره‌کل هزینه می‌شود، ضمن اینکه کلاس‌های قرائت و تفسیر قرآن برای کارکنان در حال برگزاری است، اما به‌صورت رسمی برای اوقات فراعت و دارالقرآن‌ها، برنامه خاصی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از بیانات خویش، راه‌اندازی موکب اربعین حسینی، اعزام کارکنان به کربلا، شورای زکات و آموزش به مروجان این اقدام خداپسندانه، شورای نماز، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب را از برنامه‌های اجرایی این اداره‌کل اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha