جلوگیری از احتکار و کم‌فروشی زمینه‌ساز تحقق شعار سال است
کد خبر: 3847138
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

جلوگیری از احتکار و کم‌فروشی زمینه‌ساز تحقق شعار سال است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام‌ جمعه سنندج گفت: برای تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید باید از احتکار برخی کالا‌ها توسط افراد سودجو جلوگیری و با برخی کم‌فروشی‌ها برخورد کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام‌جمعه سنندج امروز، 12 مهرماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با تأکید بر ضرورت تحقق شعار سال گفت: انتظار می‌رود مسئولان حامی و تولیدکنندگان کیفیت کالا و تولیدات خود را ارتقا دهند، چراکه رونق تولید سبب توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.
وی با تأکید بر ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم عنوان کرد: ما مسلمانیم و بر اساس دستورات دینی مبین اسلام باید کمک به همنوعان خود را در اولویت امور قرار دهیم و برای حل مشکلات یکدیگر و همسایگان تلاش کنیم.
ماموستا خدایی با اشاره به آیه 50 سوره انبیاء «و وَأَنَّ هَذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلَا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَنْ سَبِيلِهِ ذَلِكُمْ وَصَّاكُمْ بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛ و مسلماً این [برنامه‌های محکم و استوار و قوانین و مقرّرات حکیمانه] راه راست من است؛ بنابراین از آن پیروی کنید و از راه‌های دیگر پیروی مکنید که شما را از راه او پراکنده می‌کند؛ خدا این [گونه] به شما سفارش کرده تا پرهیزکار شوید»، اعلام کرد: پیوری از دستورات قرآن و حق‌تعالی سبب هدایت و سربلندی انسان‌هاست.
امام‌جمعه سنندج با اشاره به اینکه افراد نیکوکار و بندگان صالح چه در دنیا و چه در آخرت مورد الطاف الهی قرار می‌گیرند، بیان کرد: امیدواریم همه مسلمانان از «دروغ، گناه، مال حرام و خیانت» دوری کرده و «نماز، روزه، پرداخت زکات و معامله حلال» را انجام داده و در معاملات به دنبال کم‌فروشی و فریب دادن همنوعان خود نباشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته استاندارد اعلام کرد: اگر تولیدکنندگان تلاش کنند با افزایش کیفیت کالا‌ی خود از ورود کالا‌های خارجی جلوگیری کنند، تولید ملی بیشتر رونق می‌یابد.
ماموستا خدایی تأکید کرد: برای تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید باید از احتکار برخی کالا‌ها توسط افراد سودجو جلوگیری و با برخی کم‌فروشی‌ها برخورد کرد.
امام‌جمعه سنندج همچنین با تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: امنیت و آسایش کشور ما مرهون تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های زحمتکش انتظامی است چراکه حراست از جان و مال و ناموس مردم به‌واسطه شهامت و ایثارگری‌های این قشر از جامعه محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha