یاری رونق تولید با جدیت در کار
کد خبر: 3847309
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

یاری رونق تولید با جدیت در کار

گروه معارف ــ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال به «رونق تولید» گفت: عمل صالح ما کار کردن است، امسال با جدیت در کار و مسئولیت می‎توانیم یاری‌گر رونق تولید ملی یاشیم.

تقسیم انسان‌ها به 4 دسته/اقامه نماز مورد توجه باشدحجت‌الاسلام اصغر دانشی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان این‌که یکی‌ از کارهایی که همواره ما و مردمان انجام می‌دهند قرائت قرآن مجید است، گفت: تعبیر معصوم آن است که روزانه 50 آیه از قرآن مجید را بخوانیم، ای‌کاش آن روز را ببینیم که صبح‌ها صدای تلاوت قرآن مجید از بازار و منازل به گوش ما می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که خداوند متعال در آیه 277 سوره مبارکه بقره با این مضمون «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ» می‎فرماید: كسانى‌كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده و نماز بر پا داشته و زكات داده‌‏اند، پاداش آنان نزد پروردگارشان براى آنان خواهد بود؛ و نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مى‏‌شوند»، ادامه داد: این آیه قرآن به ما درس دسته‌بندی انسا‌ن‌ها را می‌دهد.

دانشی با اشاره به این‌که طبق تعابیر قرآن مجید کل مردم روی زمین به چهار دسته تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: دسته اول مردم ایمان دارند و عمل صالح انجام می‌دهند و آن‌ها مؤمنان جامعه هستند و خوشا به حال مردم ایران که هم ایمان دارند و هم عمل صالح، و در این دسته قرار می‌گیرند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با بیان این‌که گروه دوم، مردمی هستند که نه ایمان دارند و نه کار شایسته انجام می‌دهند که باید سرشان پایین باشد که مصداق این گروه کافران هستند، اظهار کرد: گروه سوم جامعه ایمان دارند اما عمل صالحی ندارند و کار خیر در توشه اعمال آن‌ها نیست، به زبان اذعان می‌دارند که ما مؤمن هستیم و شاید تسبیح نیز به دست بگیرند.

وی ادامه داد: گروه چهارم ایمان ندارند اما اظهار ایمان می‌کنند، در قلوب‌شان ایمان نیست اما سعی می‌کنند ظاهر خود را مانند افراد با ایمان نشان دهند و حتی ممکن است در ظاهر نیز کار خیر انجام دهند که این‌ها در آیات قرآن مجید به‌عنوان منافق معرفی شدند.

دانشی با اشاره به این‌که در آیه 277 سوره مبارکه بقره می‌خوانیم که گروه اول از مردم که هم ایمان دارند و هم عمل صالح، آن‌هایی هستند که در اقامه نماز اهتمام می‌ورزند، تصریح کرد: همچنین در آیاتی دیگر مانند آیه 78 سوره مبارکه اسراء، آیه 43 سوره مبارکه بقره و آیه 33 سوره مبارکه احزاب به اقامه نماز تأکید شده است و فرمودند که اقامه کنید نماز را، نه فقط قرائت کنید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر در بخش کوچکی از جامعه امروزی مردم نماز را می‌خوانند اما آن‌را اقامه نمی‌کنند، اگر نماز را اقامه کنیم برآیند زیبای آن انسان‌های اهل مدارا، دارای عفو و گذشت، پندپذیر، بخشنده و اهل انفاق و پرهیزکار است، پس بیاییم نماز را اقامه کنیم.

وی با بیان این‌که یکی‌ از اعمال صالحه ما کار کردن ماست، اظهار کرد: امسال در سال رونق تولید هستیم، عمل صالح ما کار کردن ماست، کار کردن ما چه در کارخانه و مزرعه و بخش‌های دیگر باید با احساس مسئولیت و جدیت باشد، همین که برای خانواده رزقی را در می‌آوریم همان عمل صالح است.

دانشی با بیان این‌که طبق روایاتی که از پیامبراکرم(ص) نقل شده، جوانی که اهل کار نباشد از چشم پیامبراکرم(ص) افتاده است، گفت: در روایت است که در یکی‌ از جنگ‌ها زمانی‌که پیامبر اکرم(ص) از میدان جنگ بازمی‌گشت در میان راه با یک فرد برخورد کرد، زمانی‌که با وی روبوسی کرد متوجه دست‌های پینه‌بسته او شد، دست‌های او را گرفت و برآن‌ها بوسه گذاشت و فرمود: این دست، دستی است که آتش جهنم به آن نخواهد رسید.

انتهای پیام
captcha