رونق تولیدات روستایی موجب توسعه پایدار استان کردستان می‌شود
کد خبر: 3848368
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

رونق تولیدات روستایی موجب توسعه پایدار استان کردستان می‌شود

گروه اجتماعی- استاندار کردستان گفت: رونق تولیدات روستایی موجب افزایش سرانه درآمد مردم در مناطق روستایی و شهری استان شده و در نتیجه آن تحقق اهداف توسعه پایدار استان کردستان می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز، 16 مهرماه در مراسم افتتاح سالن ورزشی روستای مالوجه از توابع شهرستان قروه اظهار کرد: امیدواریم نسبت به رفع مشکلات بخش راه‌ها و آب آشامیدنی بخش دلبران اقدامات لازم به عمل آید.
وی افزود: همچنین در بخش تأمین آب آشامیدنی در بلندمدت و با برنامه‌ریزی صورت گرفته از محل سدهای اطراف آب شرب مردم تأمین می‌شود.
استاندار کردستان اعلام کرد: خوشبختانه با توجه به ظرفیت‌های فراوان منطقه در بخش کشاورزی در چند سال اخیر از محل اعتبارات ملی و استانی تسهیلات قابل‌توجهی به متقاضیان پرداخت‌شده که قطعاً در آینده شاهد تحول در این بخش خواهیم بود.
وی در بخشی دیگر از سخنانش بیان کرد: در حوزه اشتغال روستایی نیز دولت تدبیر و امید با پرداخت تسهیلات مناسب نیز برای حمایت از رونق تولید و اشتغال در مناطق روستایی به عمل‌آورده است.
مرادنیا عنوان کرد: مسلماً با رونق تولیدات روستایی شاهد افزایش سرانه درآمد مردم در مناطق روستایی و شهری استان و در نتیجه تحقق اهداف توسعه پایدار استان کردستان می‌شود.
وی ذکر کرد: باید به این نکته توجه کنیم که خودکفایی و خوداتکایی به توسعه بخش کشاورزی و نیز صنعت به‌خصوص در عرصه کشاورزی موجبات رشد و توسعه روستاها را فراهم می‌کند که درنهایت با ایجاد اشتغال در روستاها بستر مهاجرت معکوس به روستاها و ماندگاری در این مناطق تحقق می‌یابد.
استاندار کردستان افزود: خوشبختانه با تلاش‌های به‌عمل‌آمده تخصیص سهمیه آب برای بیش از 96 هزار هکتار از اراضی و باغات استان با حمایت ریاست محترم جمهوری و نیز معاون اول ریاست جمهوری تحقق یافت که قطعاً این امر زمینه‌ساز رشد همه‌جانبه استان را مهیا می‌کند.
وی در پایان یادآور شد: دولت با همه توان خدمتگزار مردم است و اعتقاد و باور دولت بر این است باید بسیار بیشتر به مردم خدمت‌رسانی شود که در این راه قطعاً مدیران خدوم و تلاشگر استان تلاش خود را برای خدمت بهتر به مردم شریف استان مضاعف خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha