فرهنگ قرآنی ضامن امنیت جامعه است
کد خبر: 3848518
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

فرهنگ قرآنی ضامن امنیت جامعه است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان تقویت بعد معنوی افراد در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم خواند و گفت: فرهنگ قرآنی ضامن امنیت جامعه است.

فرهنگ قرآنی ضامن امنیت جامعه استبه گزارش ایکنا از زنجان، آيت‌الله علی خاتمی، 16 مهرماه در محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از خانواده کارکنان ویژه هفته ناجا اظهار کرد: فكر و فرهنگ قرآنی، ضامن امنيت و آرامش جامعه و خانواده است و لازم است از خانواده ناجا در پیاده‌سازی اندیشه‌های قرآنی قدردانی کنیم.
 
وی با بيان اينكه اقدامات و عملکرد مقتدرانه پليس ضامن امنيت، آرامش و آسايش برای آحاد مردم است، تصریح کرد: امنيت امروز جامعه، مديون خانواده کارکنان پلیس بوده و اين مايه افتخار است که در برقراری امنيت جامعه و مردم، سهم بزرگی داريد.
 
امام جمعه زنجان نقش خانواده کارکنان پلیس در انجام ماموریت‌های پلیسی را مهم خواند و گفت: همسران و فرزندان کارکنان پلیس با صبر، بردباری و پشتیبانی روحی و معنوی خود در ثواب خدمت‌رسانی به مردم شریک هستند .
 
وی با بیان اینکه همسران کارکنان پلیس کانون خانواده را گرم نگه داشته و با تربیت فرزندان قرآنی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارند افزود : اگر پشتیبانی لازم از طرف خانواده وجود داشته باشد پلیس می‌تواند با قدرت و اقتدار با هنجار شکنان برخورد کند .
 
خاتمی خانواده را محور جامعه سالم پایدار و دانست و افزود: پایه و اساس قانون اساسی ما بر اساس قرآن و سنت پیامبر گرامی اسلام است و اسلام تاکید کرده که نباید زیر بار سلطه استکبار و کفار رفت و این نشئت گرفته از فرهنگ قرآنی است.
 
 وی با اشاره به اينکه مردم از عملکرد پليس رضايت دارند، اظهار کرد: نيروی انتظامی در قلب مردم جای دارد و رضايت‌مندی مردم رضايت‌مندی خداوند متعال را از زحمات شبانه‌روزی عزيزان نيروی انتظامی به دنبال خواهد داشت.
 
فرمانده انتظامی استان زنجان هم در این مراسم با اشاره به نقش پررنگ خانواده کارکنان در انجام صحیح ماموریت‌های نیروی انتظامی گفت: پایه و اساس موفقیت کارکنان ناجا در انجام ماموریت‌ها تاسی از نهضت سرخ عاشورا است.
 
سردار رحیم جهانبخش با اشاره به آثار و برکات انس گرفتن با قرآن افزود: کسانی که رهرو قرآن هستند کم‌ترین آسیب را در محیط آسیب‌پذیر خواهند دید وزیباترین لحظه‌ها را در گرم‌ترین خانواده و محفل‌ها درک خواهند کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه قرآن متعالی است و برای شادی و آرامش روح و روان می‌تواند بستری برای سوگواری هدفمند باشد، ادامه داد: انس گرفتن خانواده‌ها با قرآن موجب زیبایی، نشاط و پویایی فضای خانواده شده و باعث افزایش بهره‌وری همکاران در فضای کار خواهد شد.
 
این مسئول با اشاره به نقش خانواده کارکنان در انجام ماموریت‌‎های پلیس افزود: شما با رفتار فاطمی، انقلابی، خدمت و تفکر فاطمی نقش اساسی در انجام درست و صحیح ماموریت‌های پلیسی توسط کارکنان ایفا می‌کنید.
 
فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه فضای مجازی، اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی را در خانواده‌ها ترویج می‌دهد، گفت: نقش خانواده کارکنان ناجا در حفظ و آرامش جامعه بسیار تاثیر گذار و مفید است.
انتهای پیام
captcha