تمسک به سیره نبوی؛ بازگشت به حریت، عزت و سعادت
کد خبر: 3852411
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

تمسک به سیره نبوی؛ بازگشت به حریت، عزت و سعادت

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قیدار گفت: همه مشکلات جامعه و جهان اسلام به خاطر دوری از سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است و همه باید به سیره نبوی، بازگشت کنند که تمسک به سیره نبوی، بازگشت به حریت، عزت و سعادت است.

تمسک به سیره نبوی؛ بازگشت به حریت، عزت و سعادتبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار، اظهار کرد: امامان، مظهر نور برای بیداری جامعه هستند و حتی در عصر جهالت مدرن نیز پناه بردن به آن‌ها می‌تواند زمینه‌ساز اثبات حقانیت اسلام و ظهور باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) افزود: آشنایی و بازخوانی روش و آداب زندگی و خلق و خوی پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار(ع) یکی از ضروریات عصر ماست و باید آن‌ها را به عنوان یک اصل در زندگی خود رعایت کنیم.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: همه مشکلات جامعه و جهان اسلام به خاطر دوری از سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است و همه باید به سیره نبوی، بازگشت کنند که بازگشت به سیره نبوی، بازگشت به حریت، عزت و سعادت است و تنها نسخه درمان دردها و مشکلات امروز مسلمانان، بازخوانی سیره واقعی پیامبر(ص) است.

موسوی افزود: به تعبیر حضرت امام راحل بزرگترین مشکل جهان اسلام همین اسلام آمریکایی است که مصداق کامل آن اسلام عربستانی است که در خدمت و ابزار دست استکبار آمریکا و اسرائیل قرار گرفته تا اسلام ناب محمدی را خدشه‌دار کند.

وی با بیان اینکه پیامبراعظم(ص) در روایات متعددی تاریخ اسلام را به دو مرحله‏ کلان «عصر تنزیل» و «عصر تأویل» تقسیم فرمودند، گفت: پیامبر اسلام فرمده است: من بنابر ظاهر قرآن می‏‌جنگم و علی(ع) بنابر باطن قرآن می‏‌جنگد، که با ارتحال نبی ‏اسلام(ص)، عصر تأویل که به دلیل غبارآلود بودن فضا و سازمان یافته بودن جریان نفاق خیلی سخت بود، آغاز شد.

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه در دوره تاویل حق و باطل به هم آمیخته شد یعنی باطل در لباس حق و به ‏صورت حق‏‌نما در جامعه وارد شد، ادامه داد: در این دوره بود که جنگ‌های مذهبی آغاز شد.

موسوی افزود: انقلاب اسلامی ایران هم همین دو دوره را داشت دوران تنزیل که عصر حضرت امام خمینی (ره) است که صفوف روشن بود غباری نبود دوره دوم که دوره تاویل است عصر مقام معظم رهبری است که بعد از رحلت حضرت امام آغاز می‌شود که عصر فتنه‌ها، شبهه‌ها و ظهور نفاق‌ها است که شرایط به مراتب سخت‌تر از دوره تنزیل است و بصیرت زیادی برای پیمودن راه لازم دارد.

وی دستگیری روح الله زم را شاهکار سپاه اعلام و تصریح کرد: یکی از اقدامات دشمن در براندازی نرم جمهوری اسلامی ایران ایجاد شبکه آمدنیوز بود که همه سرویس‌های جاسوسی بیگانه از جمله آمریکا و فرانسه همه گونه پشتیبانی‌ فنی و امنیتی را از این شبکه داشتند و روح‌الله زم به عنوان یک شاه مهره اطلاعاتی برای آنها بود که در سال‏‌های گذشته مخصوصا در اتفاقات سال ۹۶ نقش مؤثری در ایجاد و هدایت آشوب‏‌ها داشت.

وی با اشاره به ‏آشوب‌سازی‏‌های سریالی در کشورهای مقاومت ادامه داد: ترفند آشوب‏‌آفرینی در کشورهای مقاومت، یکی از اضلاع جنگ ترکیبی آمریکایی برای جبران شکست‌های بزرگ و پی در پی است.

موسوی در ادامه به برگزاری مراسم با شکوه پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: مراسم با شکوه پیاده‌روی و اجتماع عظیم اربعین حسینی نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می‏‌تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد چراکه این ‏راهپیمایی، موجب نزدیکی قلوب و یکی از مهم‏ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.

امام جمعه قیدار به مناسبت‌های پیش رو از جمله روز شهادت شهید فهمیده درسال 59 روز نوجوان، روز بسیج دانش‌آموزی اشاره و تصریح کرد: شهید فهمیده دانش‌آموز بسیجی بود که با بینش و بصیرت عمیق و استوار خود در جنگ با دشمن پیشگام شد.

انتهای پیام
captcha