ساخت موزه شهدای ابهر در مراحل پایانی است
کد خبر: 3848789
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

ساخت موزه شهدای ابهر در مراحل پایانی است

گروه اجتماعی ــ شهردار ابهر با اشاره به اینکه اکثر خیابان‌ها و کوچه‌های ابهر مزین به نام شهید هستند، گفت: موزه شهدا نیز در حال ساخت است و مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

موزه شهدای ابهر در مراحل پایانی است‍محمدرضا ذوالقدری‌ها، شهردار ابهر، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به جنگ تحمیلی علیه کشورمان، عنوان کرد: اگر رشادت، ایثار، از خودگذشتگی‌ها و جان نثاری‌های شهدا و رزمندگان اسلام  در آن روزها نبود، هم اینک آرامش و آسایش در جامعه وجود نداشت، از این رو خلوص پاک آن شهدا و قطره خونی که در مسیر انقلاب اهداء کرده‌اند با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده‌های معظم آن‌ها برای تداوم انقلاب اسلامی و عزت و عظمت نظام اسلامی ایران و ایرانیان لازم و ضروری است.

شهرار ابهر با تأکید بر این‌که شهادت، اوج تعالی انسان است،ادامه داد: در فرهنگ اسلام و به‌خصوص تشیع، ارزشمندترین و گران‌بهاترین حرکت، شهادت است.

وی با بیان این‌که شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین کرده و به جامعه ظرفیت روحی می‌بخشند و ضعف و سستی را از بین می‌برند، ادامه داد: اگر خون شهیدان نبود که شجره طیبه رسالت را سیراب کند نه از اسلام خبری بود و نه از مکتب توحید، و در یک جمله می‌توان گفت که پرمحتواترین عنوان، در راستای تکامل انسان، از دیدگاه متون اسلامی عنوان «شهید» است.

ذوالقدری‌ها با تأکید بر این‌که نباید اجازه داد خون شهیدان پایمال شود، تصریح کرد : با توجه به گذر زمان و نیاز جامعه امروزی به معرفی شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس، طرح ایجاد موزه شهدا در ابهر را یکی از اولویت‌دارترین پروژه‌های شهرداری است.

وی ادامه داد: شهرداری ابهر نیز به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته و در همین راستا موزه شهدا در پارک پردیس با زیر بنای ۲۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال در حال احداث است.

شهردار ابهر گفت: این پروژه در مراحل پایانی و محوطه‌سازی قرار دارد و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا هرچه زودتر مورد بهره‌برداری و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه ناحیه ابهر تجهیز و راه‌اندازی شود.

این مسئول با اشاره به تابلوهای نصب شده شهدا در سطح شهر، اظهار کرد: اکثر کوچه‌های شهر ابهر مزین به نام شهید و شهدا هستند و در این خصوص جهت بهسازی و نوسازی تابلوهای شهدا در بلوارها و کوچه‌ها در راستای ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان تاکید شده است.

انتهای پیام
captcha