نقش مهم خانواده در جهت‌دهی فرزندان به سوی فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3849430
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

نقش مهم خانواده در جهت‌دهی فرزندان به سوی فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی سوره زنجان به همکاری مشترک خانواده‌ها و مؤسسات برای جذب افراد به کلام وحی تأکید کرد و گفت: خانواده تأثیر اصلی در جهت‌دهی فرزندان به سوی فعالیت‌های قرآنی دارد.

خانواده تاثیر اصلی در جهت‌دهی فرزندان به فعالیت‌های قرآنی داردحوا حیدری، مدیر مؤسسه قرآنی سوره زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن و همچنین حفظ قرآن کریم از اصلی‌ترین فعالیت‌های این موسسه به‌شمار می‌رود و کنار این‌ها کلاس‌های مشاوره برای آشنایی با مهارت‌های زندگی نیز ویژه بانوان برگزار می‌شود.
وی به استفاده از روش‌های تدریس متناسب با گروه سنی افراد تاکید کرد و گفت: در شرایطی که با تهاجم فرهنگی و رزق و برق‌های دنیای مجازی مواجه هستیم باید تدریس علوم قرآنی نیز دارای جذابیت باشد تا بتواند مخاطبان را هدفمندتر کند.
این مسئول ادامه داد: آموزش قرآن برای کودکان باید همراه با بازی باشد تا کار خسته‌کننده جلوه نکند و روش‌هایی با شعر و بازی برای آن‌ها استفاده شود تا بیشتر با قرآن ارتباط برقرار کنند.
مدیر موسسه قرآنی سوره زنجان در مورد راهکارهایی برای جذب افراد به سمت فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: باید این کار اقدامی دوسویه از طرف موسسات قرآنی و خانواده‌ها باشد و همسو با یکدیگر در این مسیر گام بردارند.
وی علاقه‌مندی خانواده‌ها به فعالیت‌های قرآنی در تشویق فرزندان به این سمت را مهم خواند و گفت: اگر خانواده‌ها خودشان علاقه داشته باشند، می‌توانند به هدایت فرزندان برای آموزش قرآن جهت بدند.
حیدری با اشاره به اینکه مردم زنجان خانواده‌هایی متدین هستند، تصریح کرد: با این حال به نسبت وجود افراد متدین، فعالیت‌های قرآنی بین آن‌ها کم است و شاید این موضوع به ناآگاهی یا بی‌توجهی افراد مربوط می‌شود.
انتهای پیام
captcha