فعالیت ۱۰۷ موکب اوقاف در گردهمایی اربعین
کد خبر: 3850126
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

فعالیت ۱۰۷ موکب اوقاف در گردهمایی اربعین

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: ۱۰۷ موکب زیر نظر اوقاف در پیاده‌روی اربعین مستقر هستند و در این بین موکب‌های سامرا وظایف سنگین‌تری برعهده دارند.

 فعالیت 107 موکب اوقاف در گردهمایی اربعین

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام شوذب شیری، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف، امروز، 23 مهرماه، با حضور در موکب اوقاف زنجان در سامرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامرا جایگاه ویژه‌ای برای اهل تشیع دارد و در سایه توجه امام حسین(ع) به این منطقه اهمیت آن دوچندان شده است.

وی همچنین سامرا را از لحاظ سوق‌الجیشی و جمعیتی مهم خواند و گفت: سامرا در کنار استان‌های مخالف و ناامن برای شیعیان قرار دارد و اینجا مهمترین نقطه برای استقرار مواکب و پذیرایی از زائران است؛ چراکه در دیگر نقاط با راحتی بیشتر می‌توان موکب دایر کرد.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سامرا شهر امام عصر(عج) بوده و تقویت اندیشه‌های مهدوی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بازخورد خدمات موکب‌ها از جمله اوقاف و حسینیه اعظم زنجان مثبت بوده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت 107 موکب زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: تعدادی از موکب‌ها نیز زیر نظر امامزادگان و با محوریت هیئت‌های مذهبی در این گردهمایی بزرگ حضور دارند.

شیری با اشاره به اینکه از ابتدای بشریت تا صبح قیامت تحت لوای امام حسین(ع) است، بیان کرد: امروز پسر امام حسین(ع) زنده است و پرچم عدالت را در جهان برافراشته خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha