فقدان رویکرد راهبردی در زمینه وقف
کد خبر: 3851984
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

فقدان رویکرد راهبردی در زمینه وقف

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف زنجان با اشاره به فقدان رویکرد راهبردی در زمینه وقف و حوزه‌های علمیه ،گفت: لازم است وقف در قالب رویکردی با نگاه جامع، پیشران حرکت‏‌های بزرگ در استان باشد و تحولی اساسی در حوزه‏‌های گوناگون به وجود بیاورد.

رویکرد راهبردی در زمینه وقف و حوزه‌های علمیه وجود نداردحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا زنجان، اظهار کرد: رعایت ضوابط شرعی در عمل به نیت واقفان یکی از مهمترین وظایف اداره اوقاف محسوب می‌‏شود که خود زمینه‌‏ساز افزایش اعتماد عمومی در سطح اجتماع است.

این مسئول با اشاره به فقدان رویکرد راهبردی در زمینه وقف و حوزه‌های علمیه، بیان کرد: لازم است وقف در قالب رویکردی با نگاه جامع، پیشران حرکت‏‌های بزرگ در استان باشد و تحولی اساسی در حوزه‏‌های گوناگون به وجود بیاورد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان با تأکید بر احیای موقوفات گفت: به صورت جدی موقوفات حوزه علمیه را احیا خواهیم کرد و نیز همکاری لازم را با شهرداری ابهر جهت احیای ملک‏‌های وقفی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: امروزه ساخت مدرسه، بیمارستان، درمانگاه، آموزشگاه، ورزشگاه، دانشگاه، پژوهشگاه، آسایشگاه، شیرخوارگاه، زیست‌گاه از حوزه‌های مورد نیاز جامعه برای وقف است.

کرمی بیان کرد: حوزه‌های علمی، هنری، فرهنگی و قرآنی ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد دارالقران‌ها و مدارس قرآنی، تولید محصولات قرآنی، تربیت مربی و حافظ قرآن کریم، حمایت از نخبگان و مؤسسات دانش بنیان  از دیگر مصادیقی وقف است.

انتهای پیام
captcha