تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در البرز
کد خبر: 3853438
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در البرز

گروه اجتماعی ــ مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه البرز ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در این استان را تشریح کرد و گفت: تبیین محور مقاومت و استکبارستیزی محور اصلی برنامه‌های این هفته است.

تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در البرز

سید جلیل موسوی، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه البرز در آستانه هفته بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: هشتم آبان یادآور حماسه جاویدان و قهرمانانه دلاورمردانی کوچک است که اگر چه سن و سالی نداشتند اما افتخارات بزرگی را برای نسل‌های ایران اسلامی به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه هشتم آبان سالروز شهادت بزرگ مردی است که امام(ره) از وی به عنوان رهبر 13 ساله یاد کردند و استان البرز افتخار میزبانی خانواده شهید محمد حسین فهمیده را دارد، افزود: بر خلاف روند معمول سال‌های گذشته که هفته بسیج دانش‌آموزی از هشتم آبان آغاز می شد، امسال شاهد حضور هیات عزاداری دانش‌آموزی از سراسر کشور در مشهد مقدس و جوار بارگاه امام هشتم به نیابت از دانش‌آموزان بسیجی بودیم تا سرآغازی برای شروع این هفته باشد.

این مسئول، شعار کلی هفته بسیج دانش‌آموزی را «دانش‌آموز انقلابی - مدرسه انقلابی» عنوان کرد و افزود: هفتم آبان روز دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری، هشتم آبان روز دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی، نهم آبان روز دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمان‌خواهی، 10 آبان روز دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالت‌خواهی، 11 آبان روز دانش‌آموز بسیجی، بصیرت و ولایت‌مداری، 12 آبان روز دانش‌آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری و روز 13 آبان روز دانش‌آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی نامگذاری شده است.

موسوی با اشاره به تقارن روز پایانی هفته بسیج با 13 آبان و روز استکبارستیزی، بیان کرد: مباحث گفتمانی و طرح موضوعاتی مانند استکبارستیزی حول محور افول آمریکا، تبیین نظریه مقاومت و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در راستای فرموده‌های رهبری در هفته بسیج دانش‌آموزی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه البرز گفت: با توجه به 40 سالگی انقلاب، امسال در 40 هزار مدرسه کشور، 40 هزار یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی برگزار خواهد شد و میزبان اجلاسیه پایانی آن، سازمان بسیج مستضعفین خواهد بود، همچنین تجدیدمیثاق دانش‌آموزان با آرمان‌های رهبری و امام(ره)، برگزاری یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش‌آموز در سطح مدارس و دوره اول و دوم متوسطه توسط شوراهای واحد مقاومت از جمله برنامه‌های دیگر این هفته است.

موسوی گفت: همچنین نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس، مسابقات ورزشی مانند کوهپیمایی دانش‌آموزان بسیجی را در هفته بسیج دانش‌آموزی در دستور کار خواهیم داشت.
وی اظهارکرد: از پنج شنبه نهم الی 12 آبان ششمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری آینده‌سازان در مجلس شورای اسلامی سابق برگزار می‌شود و 10 دانش‌آموز البرزی در این کنگره حضور پیدا خواهند کرد که غالبا حافظ کل قرآن هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه البرز عطرافشانی مزار شهدای دانش‌آموز، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز، سخنرانی و قرائت بیانیه دانش‌آموزان توسط فرماندهان واحد دانش‌آموزی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز را از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش‌آموزی در البرز عنوان کرد و گفت: جمعه پیش رو حضور سازمان یافته دانش‌آموزان در در نماز جمعه را شاهد خواهیم بود.

وی به تقارن اردوهای راهیان‌نور با هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه افتتاحیه این اردوها 11 آبان در مرقد امام(ره) و با حضور 220 نفر برگزار خواهد شد، گفت: علاوه بر برگزاری نشست‌های معرفتی و بصیرتی برای فرماندهان واحدهای دانش‌آموزی، در راستای حضور سازمان‌یافته دانش‌آموزان در مراسم 13 آبان با آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

 

انتهای پیام
captcha