ترویج آموزه‌های دینی؛ راهکاری اثربخش برای پیشگیری از اعتیاد
کد خبر: 3854661
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

ترویج آموزه‌های دینی؛ راهکاری اثربخش برای پیشگیری از اعتیاد

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: ترویج آموزه‌های دینی در جامعه و به ویژه در بین نوجوانان و جوانان راهکاری اثربخش در راستای پیشگیری از گسترش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است.

ترویج آموزه‌های دینی؛ راهکاری اثربخش برای پیشگیری از اعتیادبه گزارش ایکنا از اردبیل، سردار هوشنگ حسینی، فرمانده انتظامی استان اردبیل، ظهر امروز، 13 آبان‌ماه در حاشیه مراسم امحای مواد مخدر، از تلاش ایثارگونه و همت مضاعف و مسئولانه پلیس در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ خبر داد و اظهار کرد: مواد مخدر بسترساز و تسهیل‌کننده وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی بوده و دشمن با تبلیغ و ترویج آن، انحطاط جوانان و تزلزل در کانون خانواده را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد زندانیان کشور در ارتباط با جرایم مواد مخدر محبوس هستند، افزود: مواد مخدر تبعات سوء اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی برای جامعه به دنبال داشته، لذا ضرورت دارد در مسیر مبارزه و مقابله با این پدیده شوم، هوشیارانه، مدبرانه و با احساس مسئولیت جمعی و جلب مشارکت اجتماعی اقدام کرد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه اعتیاد به مصداق زلزله‌ای ویرانگر بنیان خانواده را از هم می‌پاشد، گفت: باید با احساس مسئولیت جمعی و مشارکت همگانی و از همه مهمتر اجتماعی کردن موضوع، در مسیر پیشگیری، درمان، صیانت، توانمندی و مقابله با مواد مخدر و اعتیاد گام برداشته و رویکردی با محوریت توسعه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اتخاذ و اجرایی کرد.

حسینی با اشاره به طرح‌های اجرایی فرماندهی انتظامی استان اردبیل با محوریت مبارزه با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد در ۵ مولفه بیان کرد: بخش عمده‌ای از آسیب‌ها و خطرات مواد مخدر با ارائه راهکار‌های افزایش صمیمیت و محبت در خانواده، افزایش توانمندی در حوزه دوست‌یابی، آموزش مهارت‌های زندگی و مقابله‌ای و پر کردن هدفمند اوقات فراغت جوانان و نوجوانان قابل کنترل و پیشگیری است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از کشف یک تن و ۵۱۰ کیلو و ۱۲۵ گرم انواع مواد مخدر در ۷ ماهه سال ۹۸ خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که کشفیاتی معادل یک تن و ۴۰۸ کیلو و ۹۴۰ گرم را نشان می‌دهد، مبین افزایشی ۷ درصدی است.

وی با اشاره به انهدام ۲۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در ۷ ماهه سال ۹۸ اظهار کرد: در ۷ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۵۶۴ سوداگر مرگ و معتاد دستگیر و جمع آوری شده و ۲۵۸ دستگاه انواع خودروی مورد استفاده قاچاقچیان و سوداگران مرگ توقیف شده است.

حسینی از کشف ۳۲ هزار و ۵۵۹ عدد قرص روانگردان طی این مدت خبر داد و گفت: این کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش دارد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل خانواده‌ها را به مراقبت از جوانان با محوریت پیشگیری از گرایش آنان به سمت مواد مخدر و اعتیاد رهنمون کرد و گفت: ترویج آموزه‌های دینی، توسعه آموزش‌های همگانی، افزایش فضای عاطفی و صمیمیت در خانواده، حساس کردن جامعه نسبت به تهدیدات و آسیب‌های مواد مخدر و هم افزایی، همگامی و همدلی اجتماعی راهکار‌های اثربخش پیشگیری از گسترش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است.

انتهای پیام
captcha