بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی ترویج آموزه‌های دینی است
کد خبر: 3857070
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی ترویج آموزه‌های دینی است

گروه فرهنگی- رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت:‌ بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ترویج و توجه به آموزه‌های دینی و الگوبرداری از رفتار و گفتار ائمه معصومین است.

بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی ترویج آموزه‌های دینی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، امروز، 22 آبان‌ماه در دومین همایش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد:  هر فرد در هر جایگاهی می‌تواند در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه همه ما باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنیم، اضافه کرد: بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه به آموزه‌های دینی و الگوبرداری از رفتار و گفتار ائمه معصومین است.

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشگاه حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو دارد که حدود ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از آن‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی حدود ۴۰۰ نفر عضو هیات علمی دارد، اظهار کرد: ۴۵ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه دارای مرتبه علمی دانشیار و استاد هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی در راستای پیاده سازی دانشگاه جامعه محور، ورود عالمانه به مشکلات جامعه دارد.

سردار هوشنگ حسینی، فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل هم گفت: باید با درک عمل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با ارئه راه حل‌های علمی و عملی به سلامت جامعه کمک کرد.

وی افزود: شناسایی علل و کنترل آن‌ها موجب می‌شود که بسیاری از نیرو‌های از دست رفته جامعه بار دیگر به جامعه برگردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل ادامه داد: باید آسیب‌های اجتماعی را پیش بینی کنیم و با ابزار‌های مناسب در صدد کاهش این آسیب‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

 ابوالفضل بضاعت‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: از اول سال جاری تا به الان ۶ کنفرانس در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده که 50 درصد این همایش‌ها توسط دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دو همایش هم در اسفند ماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: با استفاده از تجارب همایش‌های برگزار شده، قطعا همایش‌های سال‌های آینده غنی‌تر خواهد بود.

علی رضایی شریف، دبیر اجرایی دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: ۳۴۳ مقاله در این همایش مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد ۲۸۵ مورد پوستر و ۵۸ مورد به صورت سخنرانی پذیرفته شده بودند.

وی ادامه داد: ۲۱ مقاله در ۳ پنل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از هر پنل هم یک مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شدند.

محمد نریمانی، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی گفت: باید تلاش کنیم که آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه لازمه برنامه موفق آمیختگی تجربه با علم است، ادامه داد: برگزاری همایش‌های علمی وظیفه ما است، اما باید دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از آخرین یافته‌ها و نتایج مقالات ارائه شده به صورت عملی استفاده کنند وگرنه برگزاری همایش کار بیهوده‌ای است.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی حرکت کرده است و در این راستا، کتابخانه تخصصی آسیب‌های اجتماعی راه اندازی کرده و برنامه‌های انجمن‌های علمی را به سمت رشد اجتماعی دانشجویان سوق داده است.

انتهای پیام
captcha