سیره پیامبر(ص)؛ الگوی زندگی توحیدی
کد خبر: 3857300
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

سیره پیامبر(ص)؛ الگوی زندگی توحیدی

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف زنجان ماه ربیع‌الاول را فرصتی برای وحدت مسلمانان خواند و گفت: پیامبر(ص) الگوهای زندگی توحیدی، جامعه عدالت‌‌محور و تمدن‌ساز را در اختیار بشر گذاشت‌.

سیره پیامبر (ص)؛ الگوی زندگی توحیدیحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: بعد از سپری شدن دوماه حزن اندوه یعنی محرم و صفر به ماه مولود پیامبر گرامی اسلام رسیدیم و این ماه برای مسلمانان پیام‌آور وحدت است‌ که میلاد برگزیده خداوند، دروازه تمدن‌سازی برای تحقق عدالت، زندگی توحیدی و استقرار حکومت صالحان است.

وی با اشاره به اینکه برای ما محبین رسول‌الله ماه ربیع‌الاول، ماه رسول‌الله، حس شور و شعف را در پی دارد، ابراز کرد: این احساس خوب الهی نشئت گرفته از تولد انسان بزرگی است که همه بشریت به آن افتخار می‌کند.

مدیرکل اوقاف زنجان ادامه داد: رسول اعظم، فخر کائنات است و همه انسان‌های آزاده به او تأسی می‌کنند و او را اسوه و الگوی خود می‌دانند و چه خوش گفت خدای متعال «لقد کان لکم فی رسول‌الله اسوه حسنه.» خدای سبحان پیامبر اعظم را به‌عنوان اسوه و الگوی حسنه بشریت معرفی می‌کند که انسان‌ها با الگو گرفتن از آن بزرگ به فلاح و رستگاری خواهند رسید.

وی تصریح کرد: در زمانی که جامعه ما گرفتار خودخواهی انسان‌های بی‌خرد شده است آنچه می‌تواند برای ما نجات‌بخش باشد تأسی و تبعیت از سیره پاک و تمدن‌ساز پیامبر گرامی اسلام است که می‌تواند برای پاک کردن سیاهی‌ها، پنجره سعادت را به روی مستضعفین بگشاید و صالحان را در پهنه گیتی مستقر کند.

این مقام مسئول یادآور شد: جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به جاری کردن سیره نورانی رسول خوبی‌ها نیاز دارد تا به آرامش همگانی برسد و این میسر نخواهد شد مگر با عزم و اراده انسان‌های محب آن حضرت برای تبعیت؛ فقط در سایه انسجام و و یکپارچگی است که می‌توانیم بر همه مشکلات فائق بیاییم و به سعادت برسیم.

کرمی ماه ربیع‌الاول را فرصت مغتنمی برای تقویت فضایل اخلاقی و سیره نبوی دانست و گفت: به بهانه میلاد پربرکت محمد مصطفی(ص) خودمان را در معرض نسیم روح‌بخش سنت گرانسنگ آن بزرگ قرار بدهیم و روح تازه‌ای را در زندگی معنوی خود بدمیم که این نیاز ضروی امروز جامعه بشری‌ است.

وی بیان کرد: خدای منان را شکر می‌کنیم که در ایران اسلامی و با ابتکار و خلاقیت، امام راحل بزرگوار این ایام را به عنوان هفته وحدت بین مسلمین نامگذاری کردند و شیعه و سنی در کنار هم با افتخار از الگو و اسوه خود می‌گویند. هفته وحدت فرصت بسیار مناسبی است که کلام حکیمانه رهبری انقلاب را به سامانه فکری همه انسان‌های محب رسول‌الله مخابره کنیم و با اتحاد و همدلی زیر بیرق رسول اکرم(ص) جهت رسیدن به قله‌های پیروزی باهم در حرکت باشیم.

مدیرکل اوقاف زنجان گفت: لازم است از اتفاقات کشورهای همسایه خود درس عبرت بگیریم و در این هفته مبارک از آرمان‌های گرانبهای خود که با قیمت گزاف به‌دست آوردیم با تبعیت از رهبری بصیر حفاظت و حراست کنیم.

انتهای پیام
captcha