آسیب‌های اجتماعی با فاصله گرفتن از سیره پیامبر(ص) شدت می‌گیرد
کد خبر: 3857342
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

آسیب‌های اجتماعی با فاصله گرفتن از سیره پیامبر(ص) شدت می‌گیرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قیدار گفت: بشریت در سطح جهان از نبود اخلاق رنج می‌برد و اگر امروز می‌بینیم که جامعه و خانواده‌ها گرفتار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند، به علت فاصله گرفتن از اخلاق و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) است.

آسیب‌های اجتماعی با فاصله گرفتن از سیره پیامبر (ص) شدت می‌گیردبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به اینکه ۱۳ دی‌ماه موعد گام چهارم تعهدات هسته‌ای به پایان می‌رسد، اظهار کرد: با توجه به سابقه بدعهدى اروپایى‏‌ها و تبعیت آن‏‌ها از آمریکا، انتظار می‌رفت که گام چهارم بلندتر و محکم‌تر از سه گام گذشته برداشته شود و مسئولان، کشور را بیش از این معطل وعده‌‏هاى کسانى‏ که دشمنى‌شان روشن و آشکار است، نکنند.

وی به آغاز هفته کتاب و کتابخوانى اشاره و تصریح کرد: کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی و نیازهای ضروری افراد تبدیل شود و در کنار این امر مسئولان، توجه داشته باشند که کتاب خوب تولید شود؛ چرا که کتاب غذای روح انسان است باید مواظب بود غذای آلوده و مسموم به خورد جامعه داده نشود، کما اینکه قرآن کریم دستور می‌دهد که در غذای خود باید دقت کرد.

امام جمعه قیدار به در پیش بودن سالروز تشکیل بسیج اشاره کرد و افزود: بهترین جمله و توصیف را حضرت امام خمینى(ره) فرمودند که: «بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن‏ را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء کرده‌‏اند.» از آنجایی که دشمن همیشه در کمین است، بسیج نیز آمادگی همیشگی خود را حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز هدف استکبار ایجاد آشوب در خاورمیانه است و می‌خواهند ایران را مقصر اصلی معرفی کنند، ادامه داد: آل سعود به‌دنبال جبران ناکامی‌های خود در خاورمیانه است و برای جبران ناکامی‌های خودش در منطقه از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند.

موسوی به زلزله در استان آذربایجان شرقی و اردبیل و خسارت‌های ناشی از این حادثه اشاره و بیان کرد: مردم و مسئولان باید همه تلاش خود را برای کمک به حادثه‌دیدگان این واقعه انجام دهند تا به مانند همیشه از این مرحله هم عبور کنیم.

وی به مشکلات موجود در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: بشریت در سطح جهان از نبود اخلاق رنج می‌برد و اگر امروز متأسفانه می‌بینیم، جامعه و خانواده‌ها از معضلات و آسیب‌های اجتماعی مثل فساد و طلاق و اعتیاد و ... در رنج و عذاب است و اگر کم‌کاری خیانت و دروغگویی در جامعه هست، همه به علت فاصله گرفتن از اخلاق و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

انتهای پیام
captcha