اجرای برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر زنجان
کد خبر: 3859364
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

اجرای برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۷ منطقه آسیب‌پذیر اجرا می‌شود که در این راستا از ظرفیت مساجد به عنوان کانون تحول اجتماعی بهره می‌گیریم.

اجرای برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی در 7 منطقه آسیب‌پذیر زنجانحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه و رسالت بسیار جدی در زمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و در این زمینه از ظرفیت مبلغین استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ منطقه حاشیه‌نشین در زنجان شناسایی‌ شده اسـت، گفت: برنامه آسیب‌های اجتماعی در ۷ منطقه (حاشیه‌نشین) آسیب‌پذیر از جمله شهرک‌های اقماری به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان استفاده از ظرفیت مبلغان دینی در بحث مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم خواند و گفت: تبلیغات اسلامی استان زنجان نگاه دقیقی به آسیب‌های اجتماعی دارد و در این راستا برنامه‌ریزی منسجم در دستور کار قرارگرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه مسجد کانون تحول اجتماعی است، تصریح کرد: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق مساجد ورود خواهیم کرد؛ در حال حاضر نیز تعدادی از مساجد به عنوان تراز اسلامی انتخاب شده و برنامه‌های فرهمگی و اجتماعی در آن‌ها با اجرا درمی‌آید.

احمدی با بیان اینکه در برنامه‌ها به محتوا و کیفیت بیشتر توجه شده اسـت، افزود: مطالبات مردم در استمرار برنامه‌ها و طرح‌های آسیب‌های اجتماعی زیاد است. تلاش داریم با استفاده از ظرفیت شبکه عظیم تبلیغی و با کمک مردم به جنگ با آسیب‌های اجتماعی برویم.

وی با بیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی نیز نمی‌توان با احداث پایگاه به نتیجه مطلوب رسید، ابراز کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود به ویژه هیئت‌های شاخص استان می‌توان از این بستر در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌گیری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اعتقاد داریم اگر همسایه ما آسیب ببیند خانواده ما هم از آن تاثیر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: همچنین اگر منطقه‌ای در شهر دچار آسیب اجتماعی شود، بقیه مناطق نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha