۴۰۰ زندانی چشم انتظار کمک خیران
کد خبر: 3860740
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

۴۰۰ زندانی چشم انتظار کمک خیران

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: ۴۰۰ بدهکار مالی غیرعمد در زندان‌های استان، چشم انتظار کمک خیران، برای بازگشت به آغوش خانواده هستند.

400 زندانی چشم انتظار کمک خیران

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‎‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد روز گذشته، 9 آذرماه، گفت: تنها راه برون‌رفت و جلوگیری از تبعات منفی ناشی از حبس بدهکاران، پیگیری و همراهی خانواده‌های آنان، مشارکت خیران و نیز تخفیف و رضایت طلبکاران است.

وی تشکیل کمیته‌های صلح و سازش در زندان‌ها و نیز شعبه‌های شوراهای حل اختلاف زندان‌های یاسوج، دوگنبدان و دهدشت را در دعوت از طلبکاران و اخذ تخفیف از آنان و یا گرفتن مهلت را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه روحیه گذشت، تعاون و همکاری شکات قابل تحسین است و در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۴۵ زندانی شامل ۱۳۵ مرد و ۱۰ زن از زندان‌های استان آزاد شده‌اند و به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد مقدار بدهی این افراد را بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با وساطت رؤسای زندان‌ها، مددکاران و ستاد دیه استان، بدهی ۲۵ میلیارد تومانی طلبکاران تخفیف گرفته شده و ۱۰ میلیارد تومان باقی مانده، در قالب تسهیلات و یا کمک‌های بلاعوض تأمین شد.

جمیاری از خیران و نیکوکاران خواست همچون گذشته ستاد دیه را در زمینه تأمین بخشی از بدهی افراد و آزادی آنان یاری کنند.

انتهای پیام
captcha