ترورکنندگان دانشمندان کشور نمی‌توانند حامی ملت باشند
کد خبر: 3861954
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
وزیر دفاع در زنجان:

ترورکنندگان دانشمندان کشور نمی‌توانند حامی ملت باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ملت ما به خوبی به عمق کینه دشمن پی برده است که وقتی یک دانشمند را تحمل نمی‌کنند، نمی‌توانند طرفدار ملت ایران باشند.

تروریست‌های دانشمندان کشور نمی‌توانند حامی ملت باشندبه گزارش ایکنا از زنجان، امیرسرتیپ امیر حاتمی، امروز، 14 آذرماه در نهمین یادواره شهید شهریاری در زنجان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و از این جمله این برداشت به ذهن متبادر می‌شود که اگر در جامعه‌ای فرهنگ شهادت زنده نگه داشته شود، آن جامعه به استقلال، عزت و سربلندی پایدار می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای طراحی توطئه‌های خود بر علیه کشوری، نگاهی به پیشینیه فرهنگی آن کشور دارد، یادآور شد: بررسی پرونده کشوری که مردم آن تا پای جان ایستادگی کرده‌اند، حتما دشمن را در تصمیم‌گیری برای عملیات علیه آن دچار تردید می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: در مکتب اباعبدالله الحسین (ع) درس‌های فروانی برای ملت‌های خواستار عزت و استقلال نهفته است و مسیر شهادت یکی از رموز دستیابی به این سربلندی است و به هر مقطعی از انقلاب که نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم خون شهید موجب نجات کشور و حفظ عظمت و عزت انقلاب شده است

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز دشمن متوجه شد با برنامه‌های کوچک نمی‌تواند این انقلاب و ملت را از پا در آورد و به همین دلیل برنامه بزرگی چید اما خون شهدای نیروهای مسلح، مردمی و جهاد باعث شد تا بعد از دوره‌های طولانی با سربلندی و عزت از دفاع مقدس خارج شویم.

وی به نقش شهدا در حفظ امنیت کشور اشاره کرد و گفت: 17 هزار نفر در حوادث تروریستی علیه کشور شهید شدند و امروز دشمن از یک طرف همه امکانات اقتصادی ما را محدود می‌کند و طرف دیگر می‌خواهد به هر بهانه‌ای امنیت ما را بگیرد اما مردم فهیم و انقلابی اجازه چنین جسارتی را به دشمن نمی‌دهند.

امیر حاتمی شهید شهریاری را  دانشمندی متعهد و اخلاق‌مدار در راستای پیشرفت کشور خواند و گفت: فرق شهید شهریاری با شهدای دیگر این است که شهدای دوران دفاع مقدس رودرو با دشمن مقابله کردند، درحالی‌که شهدای هسته‌ای در جبهه‌ای شهید شدند که به ذهن متبادر نمی‌شود که در آنجا باید شهید بدهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن دانشمندان هسته‌ای کشور را تحمل نکرد، افزود: ملت ما به خوبی به عمق کینه دشمن پی برده است که وقتی یک دانشمند را تحمل نمی‌کنند، نمی‌توانند طرفدار ملت ایران باشند و بصریت مردم در حوادث اخیر با پیشگامی زنجانی‌ها در حمایت از نظام خود را نشان داد.

انتهای پیام
captcha