آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد با کمک اوقاف زنجان
کد خبر: 3863677
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد با کمک اوقاف زنجان

گروه اجتماعی _ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان از آزادی ۱۰ زندانی جرائم مالی و غیرعمد خبر داد و گفت: مرحله دوم آزادسازی زندانیان با کمک اوقاف آغاز شده و خیران می‌توانند در این امر مشارکت کنند.

آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد با کمک اوقاف زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، علاءالدین کریمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان، ۲۱ آذرماه در نشست مشترک امور زندان‌ها و اوقاف اظهار کرد: به کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی زندان‌های استان زنجان آزاد و به آغوش خانوده خود بازگشتند.

این مسئول ضمن ابراز خرسندی از آزادی ۱۰ نفر از زندانیان جرائم مالی و غیرعمد که به کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام شد، گفت: گسترش فرهنگ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ظرفیت وقف و ترویج آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی از این محل می‌تواند نتایج چشمگیری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: کل بدهی این زندانیان آزاد شده ۶۶۰ میلیون ریال بوده که این مبلغ با کمک ۳۰۰ میلیون ریالی اداره کل اوقاف و امور خیریه و پرداخت ۳۶۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه تأمین شد.

کریمی تلاش برای آزادی زندانیان نیازمند را امری خداپسندانه دانست و بر گسترش فرهنگ جلب مشارکت مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند توسط رسانه‌های جمعی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در این رابطه با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های بسیار خوب اوقاف در کمک به نیازمندان بحث مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است، اظهار کرد: در این راستا طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در زنجان اجرایی می‌شود.

این مسئول افزود: امروز افراد شریف بسیاری در جامعه وجود دارند که به علت شرایط اقتصادی و یا هر علت غیرعمد دیگری به زندان افتاده و به علت ناتوانی از پرداخت جریمه یا دیه مجبور به تحمل زندان هستند.

وی تصریح کرد: به دستور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از عواید موقوفات زنجان بدهکار که ناتوانی مالی او در دادگاه ثابت شده بود، آزاد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای انجام همین موضوع طی نیمه نخست امسال سه زندانی آزاد شدند، گفت: امروز نیز با کمک اوقاف یک زندانی جرائم غیرعمد و به علت تنگدستی آزاد شد.

وی با بیان اینکه بحث آزادسازی زندانیان از طریق بهره‌‌گیری از ظرفیت وقف به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، افزود: هدف از این کار کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

گفتنی است، مرحله دوم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده و خیران می‌توانند در قالب این طرح وجوهات خود را به شماره حساب بانک مسکن به شماره کارت ۸۰۰۱‌‌‏-۸۰۰۱‌‌‏-۲۳۱۳‌‌‏-۶۲۸۰ ‌‏و شماره حساب ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ و شماره شبا IR۵۴۰۱۴۰۰۴۰۰۰۰۰۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ ‌‏به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.

انتهای پیام
captcha