اجازه ندهیم انتخابات از چارچوب دینی و اخلاقی خارج شود
کد خبر: 3864155
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

اجازه ندهیم انتخابات از چارچوب دینی و اخلاقی خارج شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرمان گفت: اجازه ندهیم انتخابات به سمت دوقطبی و بداخلاقی و تخریب پیش برود و از چارچوب دینی و اخلاقی خارج شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان، امروز، یکشنبه، 24 آذر در جلسه شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه در متون دینی و هم در نگاه اجتماعی جایگاه مردم برای ما خیلی مهم است، گفت: جایگاه مردم در روایت تا آنجا بالا رفته که آمده مردم خانواده خدا هستند.

وی با اشاره به اینکه نقش مردم در رکاب امام خمینی(ره) برای مبارزه با رژیم ستمشاهی نقش اساسی و بی‌بدلیل بود، افزود: به لحاظ اعتقادی و هم واقعیت این مردم ولی‌نعمت هستند تا آنجا که می‌شود به آنها خدمت کرد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: بخصوص در این جریان اخیر سران و دلسوزان نظام به این نتیجه رسیدند باید بنزین قیمتش افزایش پیدا کند با این افزایش قیمت، شاهد بالا رفتن قیمت اقلام هستیم و در اعتراضاتی که اتفاق افتاد و تبدیل به فتنه شد مردم به پیروی از رهبری این فتنه را خاموش کردند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهارکرد: مردم وظیفه خودشان را انجام دادند و الان نوبت مسئولان است و باید به‌صورت جهادی کار کنیم و نگذاریم قیمت‌ها افزایش پیدا کند و از این رهگذر به مردم آسیبی وارد شود.

امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس بیان کرد: تعدادی بر اساس احساس وظیفه ثبت‌نام کردند و بعد از ثبت‌نام رسیدگی به صلاحیت نمایندگان آغاز شد و ما انتظار داریم افرادی که صلاحیتشان تایید می‌شود در رقابت سالم برای کرسی مجلس شرکت کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: نکته مهم انتخاباتی این است که هر شخصی اسمش اعلام شد به توان خودش به تبلیغات بپردازد و خودش را در معرض انتخاب مردم بگذارد اما حق تخریب رقیب خودش در تبلیغات ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اینجا نقش مسئولان در کنار مردم اساسی است که اجازه ندهیم انتخابات به سمت دوقطبی و بداخلاقی و تخریب پیش برود و از چهار چوب دینی و اخلاقی خارج نشویم، اظهارکرد: در دهه اخیر ما شاهد این هستیم که کوچک‌ترین اعتراض در داخل کشور در هر موضوعی دشمنان بر موجش سوار می‌شوند و آن را تبدیل به آشوب می‌کنند.

امام جمعه کرمان گفت: در کشورهای غربی هم اعتراضاتی هست اما ما به هیچ وجه دخالت نمی‌کنیم با اینکه نقد جدی داریم نه اینکه اعتراض آنان را به آشوب تبدیل کنیم، متاسفانه در جهان اسلام دشمن قسم‌خورده هر اعتراضی را تبدیل به آشوب و درگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه هوشمندی و موقعیت شناسی این را ایجاب می‌کند این فرصت را به دشمن ندهیم، تأکید کرد: اگر هر کسی در محدوده اختیارات خودش و قانون برای او مشخص کرده به همان قانع باشد نه در رده مسئولیت‌ها و نه در بیرون شاهد کوچکترین عدم وحدتی نخواهیم بود، جامعه ما نیاز به وحدت و همدلی همه اقشار دارد تا شاهد کوچکترین تا امنی و درگیری نباشیم.

انتهای پیام
captcha