خانه‌ به دوشی مؤسسه قرآنی میعاد رحمت کوهدشت
کد خبر: 3865057
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

خانه‌ به دوشی مؤسسه قرآنی میعاد رحمت کوهدشت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل مؤسسه قرآنی میعاد رحمت کوهدشت مهم‌ترین مشکل مؤسسه قرآنی میعاد رحمت کوهدشت را نداشتن مکان مستقل عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی هفت ماه اخیر ما مجبور شده‌ایم سه بار اسباب‌کشی کنیم و هربار در یک مکان و محله جدید مؤسسه را دایر کنیم.

خانه‌به دوشی مؤسسه قرآنی میعاد رحمت کوهدشتناهید ابراهیمی‌زاده، مدیرعامل مؤسسه قرآنی میعاد رحمت کوهدشت در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که مؤسسه قرآنی میعاد رحمت در سال 87 با کسب مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان فعالیت خود را در شهرستان کوهدشت آغاز کرده است، گفت: این مؤسسه قرآنی در رشته‌های حفظ، مفاهیم، روخوانی و روان‌خوانی، پیش‌دبستانی قرآنی، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن و همچنین برنامه‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه‌های مناسبتی فعالیت دارد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 80 قرآن‌آموز پیش‌دبستانی قرآن داریم، اضافه کرد: با توجه به این‌که برای ادامه فعالیت مؤسسه و تامین هزینه‌ها نیازمند درآمدزایی هستیم لذا فعالیت خود را روی پیش‌دبستانی قرآن متمرکز کرده‌ایم و در حال حاضر چند مربی مؤسسه قرآنی مؤسسه میعاد رحمت با حضور در مدارس در زمینه آموزش پیش‌دبستانی قرآن فعالت دارند.

3 بار اسباب‌کشی طی 7 ماه اخیر

ابراهیمی مهم‌ترین مشکل مؤسسه قرآنی میعاد رحمت کوهدشت را نداشتن مکان مستقل عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه طی هفت ماه اخیر ما مجبور شده‌ایم سه بار اسباب‌کشی کنیم و هربار در یک مکان و محله جدید مؤسسه را دایر کنیم.

وی با بیان این‌که نقل و انتقال‌های مکرر مؤسسه قرآنی باعث پایین آمدن کیفیت کار و در نتیجه کاهش آمار قرآن‌آموزان می‌شود، افزود: این نقل و انتقال‌های مکرر باعث ریزش چشم‌گیر آمار قرآن‌آموزان ما شده است به‌نحوی‎که در سال گذشته 140 قرآن‌آموز ثبت‌نامی برای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن داشتیم اما امسال تعداد ثبت‌نامی‎های ما به یک‌صد قرآن‌آموز کاهش پیدا کرده است.

ابراهیمی‌زاده داشتن مکان ثابت، مستقل و باکیفیت و جذاب را گامی در راستای جذب مخاطب قرآنی دانست و افزود: اگر مکان ثابت داشته باشیم و مجبور نباشیم هر سال مکان مؤسسه را جابه‌جا کنیم فعالیت‌هایمان بهتر خواهد شد قطعاً در جذب مخاطب نیز موفق خواهیم بود.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی میعاد رحمت کوهدشت اضافه کرد: بالا بودن اجاره‌بهای مکان برای مؤسسه ما را با مشکل مواجه کرده است و در حال حاضر 25 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان اجاره بابت مکان فعلی مؤسسه پرداخت کرده‌ایم که مجبور هستیم از طریق فعالیت در بخش پیش‌دبستانی و مهد کودک قرآنی این هزینه‌ها را تامین کنیم.

وی گفت: در طول این سال‌ها در بازدیدهایی که مدیران استانی و شهرستانی از مؤسسه قرآنی میعاد رحمت داشتند قول‌های مساعدی برای رفع مشکلات دادند اما متاسفانه این وعده‌ها با گذشت سال‌ها محقق نشد که می‌طلبد به‌منظور جلوگیری از رکود فعالیت‌های قرآنی و تعطیلی مؤسسات قرآنی مسئولان فرهنگی و قرآنی حمایت‌های ویژه‌ای از مؤسسات قرآنی داشته باشند.

ابراهیمی از فعالیت 12 مربی پاره‌وقت و پنج مربی ثابت در مؤسسه قرآنی میعاد رحمت خبرداد و گفت: خوشبختانه شش نفر مربیان و کادر اداری این مؤسسه قرانی بیمه فعالان قرآنی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha