برگزاری دومین دوره گفتمان‌های دینی در بین دانش‌آموزان ملایری
کد خبر: 3866266
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

برگزاری دومین دوره گفتمان‌های دینی در بین دانش‌آموزان ملایری

گروه فرهنگی ـ مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از برگزاری دومین دوره گفتمان‌های دینی با هدف معرفت‌افزایی بین دانش‌آموزان و آشنایی آنان با معارف دینی، اجتماعی و فرهنگی در بین مدارس متوسطه دوم خبر داد.

برگزاری دومین دوره گفتمان‌های دینی در بین دانش‌آموزان ملایریهادی سلگی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری بیش از ۱۵۰ محفل انس با قرآن در ‏مدارس این شهرستان در هفته قرآن، عترت و نماز افزود: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن، ترویج آموزش و اهتمام به انس دانش آموزان با قرآن، کشف و شکوفایی استعدادهای آنان در بین دانش‌آموزان است.
وی با بیان اینکه هر چند برنامه‌های قرآنی محدود به هفته قرآن و عترت نبوده و در سراسر سال اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی با عناوین اسلامی، انقلابی و ولایی برنامه‌های مختلفی از قبیل محافل انس با قرآن، سرود همگانی قرآنی اجرای مسابقات با محوریت قرآن، تجلیل از دانش‌آموزان فعال قرآنی و برگزاری گفتمان‌های دینی و بصیرتی در مدارس اجرا می‌شود.
سلگی با اشاره به اینکه دومین دوره گفتمان‌های دینی با هدف معرفت‌افزایی بین دانش‌آموزان و آشنایی آنان با معارف دینی، اجتماعی و فرهنگی در بین مدارس متوسطه دوم برگزار شد، ادامه داد: در این گفتمان‌ها اهتمام به نماز، شکل دهی به هویت و شخصیت دانش آموزان اهمیت عفاف، حجاب و مقاومت در برابر آسیب‌های اجتماعی مدنظر بوده است.
مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین کاظمی و شهجردی از اساتید حوزه و دانشگاه از شهر قم سخنران این گفتمان‌ها بودند، یادآور شد: سالانه بیش از ۲۵۰ گفتمان دینی در مدارس شهرستان برگزار می‌شود و فرصت ارزشمندی برای تربیت و رفع شبهات جوانان است.
وی در بخش دیگری از اجرای طرح رویش ۲ ویژه دانش‌آموزان مدارس روستایی و مناطق محروم با همکاری داوطلبانه آموزگاران خبر داد و گفت: این طرح، در ادامه طرح رویش ۱ که در مدارس شهر اجرا می‌شد، این بار ویژه مدارس روستایی و مناطق محروم اجرا می‌شود.
سلگی بیان کرد: در طرح رویش ۲ یک تیم متشکل از همکاران اداری واحد آموزش و آموزگاران توانمند به صورت داوطلبانه به مدارس روستایی و مناطق محروم اعزام می‌شوند و به صورت ویژه مباحث آموزشی را با دانش آموزان مرور می‌کنند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق محروم و روستایی که مشکلات بیشتر و امکانات کمتری دارند، به صورت ابتکاری توسط حوزه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ملایر، تدوین شده و در دستور کار قرار گرفته است.
وی یادآور شد: نخستین مرحله این طرح در روستای توسکین اجرا و به ترتیب اولویت نیز در سایر مدارس روستایی شهرستان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha