وقف دسته‌جمعی؛ راهبرد برون‌رفت از شرایط سخت اقتصادی
کد خبر: 3866752
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

وقف دسته‌جمعی؛ راهبرد برون‌رفت از شرایط سخت اقتصادی

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر فرهنگ‌سازی وقف مشارکتی تأکید کرد و گفت: در این شرایط سخت اقتصادی باید راهبرد وقف دسته‌جمعی را در پیش بگیریم.

وقف دسته‌جمعی؛ راهبرد برون‌رفت از شرایط سخت اقتصادیبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، شب گذشته، 4 دی‌ماه در گردهمایی ائمه جمعه اظهار کرد: وقف فقط به دین اسلام اختصاص ندارد و ردپای آن در ادیان مختلف دیده شده و مصداق بارز عبارت باقیات و صالحات است.

وی با تأکید بر اینکه ترویج سنت حسنه وقف نیازمند فرهنگ‌سازی است، بیان کرد: حوزه علمیه باید مورد توجه خیران و واقفان قرار گیرد، بنده خودم هم نسبت به فرهنگ‌سازی در این حوزه اقدام می‌کنم و ثلث مالم را وقف حوزه علمیه کرده‌ام.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ما وقف دسته‌جمعی برای حوزه‌ها را آغاز کرده‌ایم و اساتید حوزه در این باره وارد میدان شده‌اند، تصریح کرد: در این شرایط سخت اقتصادی باید هم راهبرد وقف دسته‌جمعی را در پیش بگیریم.

پیشگیری از زندانی شدن افراد

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر نیز در این گردهمایی با اشاره به اقدام اوقاف در آزادسازی زندانیان بیان کرد: باید از زندانی شدن فرد جلوگیری کنیم، تا مجبور نباشیم به دنبال راهکار برای آسیب‌های پس از زندانی شدند.

این مسئول ابراز کرد: ما بعضا با قوانین بد و قضاوت نابه‌جا دیگران را به زندان می‌اندازیم و سپس گلریزان می‌کنیم، در حالی که باید اقدامی انجام شود که کسی به زندان نرود.

وی همچنین به بحث کمک به حوزه‌های علمیه نیز تأکید کرد و افزود: اگر امامزادگان می‌توانند به حوزه‌های علمیه کمک کنند، بهتر است که یک درصد کوچکی از امامزاده یعقوب (ع) به حوزه‌های علمیه کمک شود.

لزوم بهره‌وری درست از موقوفات

حجت‌الاسلام سید علی موسوی، امام جمعه قیدار نیز در این گردهمایی با تأکید بر انسجام بیشتر در بحث اعزام مبلغ و لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر در بقاع متبرکه گفت: می‌توانیم به جای اعزام مبلغ از ظرفیت روحانیون مستقر استفاده کنیم.

وی بر هزینه‌کرد درست موقوفات نیز تأکید کرد و گفت: عملکرد اشتباه گذشتگان در بحث هزینه‌کرد موقوفات موجب ایجاد توقعاتی در بین مردم و اذهان عمومی شده است که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه امروز شهر قیدار دارای ظرفیت بالایی در بحث موقوفات است، اضافه کرد: از همین رو باید در بحث سرمایه‌گذاری موقوفات در این شهر دقت لازم را داشته باشیم و تلاش کنیم که سرمایه‌گذاری‌ها به‌جا و مطابق نیازهای جامعه باشد، تا بهره‌وری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha