طرح درختکاری زمین 420 هکتاری موقوفه در طارم آغاز می‌شود
کد خبر: 3862857
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

طرح درختکاری زمین 420 هکتاری موقوفه در طارم آغاز می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به اجرای 6 طرح اولویت‌دار در راستای احیای موقوفات تأکید کرد و گفت: طرح درختکاری زمین 420 هکتاری موقوفه با رسمایه‌گذاری از محل موقوفات در طارم آغاز می‌شود.

طرح درختکاری زمین 420 هکتاری موقوفه در طارم آغاز می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 18 آذرماه در جلسه احیای موقوفات اظهار کرد: بهسازی امامزادگان و احیای موقوفات یکی از رسالت‌های اوقاف است که در این راستا 6 پروژه مهم در اولویت قرار دارند.

وی طرح جامع توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان را یکی از پروژه‌های مهم دانست و گفت: مردم زنجان خواستار تکمیل و ساماندهی این بنای فرهنگی و مذهبی هستند و از طولانی شدن اجرای طرح جامع گلایه دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به نابسمانی بقعه قیدار نبی اشاره کرد و افزود: توسعه، تعمیر و مرمت طرح جامع حرم قیدار نبی (ع) که از قطب‌های مهم گردشگری مذهبی خدابنده است، نیز به جد باید در دستور کار قرار گیرد

وی طرح درختکاری 420 هکتاری روستای ته‌دره، طرح جامع امامزاده اسماعیل (ع) شناط ابهر، تفکیک موقوفه زره‌کوبند و متمرکز کردن اجرای نیات حوزه‌های علمیه را از دیگر اولویت‌های اوقاف برای فعالیت برشمرد.

کرمی با بیان اینکه اولویت اوقاف این است که خدمات اجتماعی در حوزه سلامت افزایش پیدا کند، افزود: برنامه ما این است که از نیات متفرقه پرهیز و خدمات را تجمیع کنیم تا اجرای نیات واقفان قابل ارزیابی و ارائه باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: شناسایی املاک قابل سرمایه‌گذاری در استان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه، آزادی ۱۲ زندانی در سطح استان، ارتباط با اساتید دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان، بحث وصول مطالبات و ارائه راهکار در این حوزه برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه تبلیغ وقف از طریق اصحاب رسانه از دیگر اولویت‌های اوقاف است.

وی ابراز کرد: ارائه برنامه‌های مدون و قابل اجرا، بحث انجام فعالیت‌های قرآنی به طوری که رضایت مردم و مسؤولان را در بر داشته باشد، ارائه گزارش به مسؤولان بالادستی و نظارتی و مردم، ، تلاش برای تقویت حوزه معاونت فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که در اولویت اوقاف است.

وی به حفظ جایگاه سازمانی اوقاف نیز تأکید کرد و گفت: بررسی مشکلات موقوفات به صورت تخصصی و پیگیری بودجه دولتی اوقاف در سطح استانی و کشوری نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha