اعزام ۶۰ مبلغ برای فعالیت در هیئت‌های مذهبی زنجان
کد خبر: 3866765
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

اعزام ۶۰ مبلغ برای فعالیت در هیئت‌های مذهبی زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یکی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی، تربیت مبلغان مخصوص هیئت‌های مذهبی است که در همین راستا ۶۰ طلبه جوان و توانمند در هیئت‌های مذهبی فعالیت خواهند کرد.

هیئت‌های مذهبی سکولار نسیتندحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ۷۰۰ هیئت مذهبی از استان زنجان در سامانه طوبی ثبت شده و این هیئت‌های مذهبی ظرفیت خوبی برای استفاده در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.
وی با اشاره به اینکه کانون‌های علمی و قوم و قبیله‌ای زیادی در جامعه وجود دارد، ابراز کرد: کارکرد این کانون‌ها با هیئت‌های مذهبی متفاوت است و هیئت‌های مذهبی کانون‌ متراکم جمعیتی هستند که در زنجان حول محور سیدالشهدا(ع) و اهل‌ بیت(ع) دور هم جمع می‌شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی سکولار نیستند و با مسائل سیاسی کاری ندارند، تصریح کرد: دشمن در صدد این است که ظرفیت مهم هیئت‌های مذهبی را خاموش کند ولی نمی‌تواند کارکرد این هیئت‌ها را از بین ببرد.
این مسئول تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی باید به بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنند که در این خصوص تبلیغات اسلامی استان برنامه‌های ویژه‌ای در دست اجرا دارد و 7 منطقه آسیب‌پذیر در زنجان و یک منطقه در ابهر شناسایی شده است.
احمدی بر استفاده از ظرفیت روحانیون در هیئت‌ها تاکید کرد و افزود: یکی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی، تربیت مبلغان مخصوص هیئت‌های مذهبی است که درهمین راستا ۶۰ طلبه جوان و توانمند در هیئت‌های مذهبی فعالیت خواهند کرد و در شهرستان‌ها نیز باید این برنامه اجرا شود.
وی با بیان اینکه امروز هیئت‌های مذهبی باید در بحث رفع مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی وارد کار شوند، افزود: باید هیئت‌های اندیشه‌ورز تشکیل شوند که برای حل مشکلات ایده‌پردازی کنند.
انتهای پیام
captcha