چهار هزار و ۷۱۶ ازدواج در یزد ثبت شده است
کد خبر: 3866789
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

چهار هزار و ۷۱۶ ازدواج در یزد ثبت شده است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به ثبت چهار هزار و ۷۱۶ ازدواج در استان گفت: میانگین سن ازدواج در مردان و زنان به ترتیب ۲۶.۶ و ۲۲ سال است.

چهار هزار و ۷۱۶ ازدواج در یزد ثبت شده استبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی مکرمی، مدیرکل ثبت احوال استان یزد 5 دی ماه در جمع خبرنگاران آمار متولدین استان در ۹ماهه اول امسال را ۱۴هزار و ۸۲۱ نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد ۷هزار و ۴۷۷ نوزاد پسر و ۷ هزار و ۳۴۴ نوزاد دختر متولد شدند که با وجود کاهش روند تولد یزد رتبه ششم کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین سن مادران در استان یزد برابر با میانگین کشوری 29 سال است گفت: فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، ریحانه و نازنین زهرا بیشترین اسامی انتخاب شده برای متولدین دختر در استان و امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، علی، حسین، امیرعباس، محمد، علیرضا، محمدحسین و محمدطاها بیشترین اسامی متولدین پسر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج مردان در استان یزد ۲۶.۶ و زنان ۲۲سال است افزود: در نه ماهه ابتدای سال جاری ۴۷۱۶ مورد ازدواج در استان یزد به ثبت رسیده است.

وی میانگین سن طلاق در زوجه را ۳۱.۴۶ و در زوج ۳۶سال اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که میانگین سن طلاق مردان در کشور ۳۶.۶۴ و در زنان  ۳۲ است.

مکرمی بیان کرد: برآورد جمعیت در استان طبق سرشماری سال ۹۵ و آمار متولدین و وفات شدگان در نظر گرفته شده و آمار اعلام می‌شود که آمار جمعیت استان تا امروز ۵ دی ماه برابر است با ۱میلیون و ۱۹۰هزار و ۸۷۰نفر و از این تعداد ۶۱۲هزار و ۳۰۹نفر مرد و ۵۷۸هزار و ۵۶۱نفر زن هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد تصریح کرد: استان یزد رتبه ۶تولد،  ۲۴وفات، ۲۷ ازدواج و ۲۷ طلاق در کشور را دارا است.

وی با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند برای ۸۷ درصد مردم استان تاکنون گفت: هرچند هنوز ۱۳ درصد مردم استان کارت ملی دریافت نکرده‌اند اما از ابتدای امسال، ۳۷ درصد از مردم تقاضای دریافت کارت ملی داشته اند.

انتهای پیام
captcha