استان اصفهان؛ پیشگام در ثبت‌نام هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3867148
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

استان اصفهان؛ پیشگام در ثبت‌نام هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۱ بهمن ماه گفت: استان اصفهان با ثبت‌نام حدود ۱۴۰۰۰ نفر در رتبه اول حوزه ثبت نام کشور قرار دارد.

به گزاراستان اصفهان؛ پیشگام در ثبت‌نام هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترتش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام یعقوبی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی دهاقان، اظهار کرد: آموزش قرآن کریم و پرورش نوجوانان وجوانان در رشته‌های قرآنی اهمیت ویژه‌ای دارد و این مهم باید به طور ویژه در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

وی افزود: مباحث قرآنی باید در کارگروه تخصصی قرآن و عترت شهرستان مطرح و سپس خروجی آن در شورای فرهنگ عمومی ارائه شود تا بتوان به نتایج خوبی در این رابطه دست یافت.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله در ترویج فرهنگ قرآنی، فرهنگ سازی و ترویج آن در بین دانش‌آموزان است که این مهم با آموزش تخصصی قرآن به معلمان و دبیران حاصل خواهد شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی اضافه کرد: ارتباط مستمر بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان زمینه پرورش معلمان و دبیران مسلط به علوم قرآنی را فراهم کرده و این امر موجب ترغیب دانش آموزان به مباحث قرآنی شده و در آینده شاهد پرورش حافظان و قاریان قرآن کریم در شهرستان خواهیم بود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۱ بهمن ماه گفت: استان اصفهان با ثبت‌نام حدود ۱۴۰۰۰ نفر در رتبه اول حوزه ثبت نام کشور قرار دارد و با اختلاف ۴۰۰۰ و ۶۰۰۰ نفری استان خراسان رضوی و تهران در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت از ۱۹ تا ۲۵ بهمن ماه گفت: برنامه‌های این هفته به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و با همکاری معاونت قرآن و عترت و ستاد برگزاری هفته قرآن و عترت مشتمل بر ۲۶ دستگاه اجرایی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این هفته متقاضیان می‌توانند آثار خود را در موضوعات مقاله، شعر و مشاعره، داستان کوتاه، صنایع دستی، هنرهای تجسمی و نمایشی و سینمایی و تلاوت تا تاریخ ۵ بهمن ماه به دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته قرآن و عترت مستقر در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ارائه نمایند.

وی اظهار کرد: همچنین در این هفته برنامه‌های متنوعی همچون تکریم از پیشکسوتان قرآنی، یادواره شهدای قرآنی، آواها و نغمه‌های دینی، نشست های تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری نمایشگاه آثار قرآنی و... در استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha