مجمع خیران قرآنی در زنجان تشکیل می‌شود
کد خبر: 3867824
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

مجمع خیران قرآنی در زنجان تشکیل می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگ و آموزشی تبلیغات اسلامی استان زنجان از تشکیل مجمع خیران قرآنی خبر داد و گفت: گروه مروجان وقف قرآنی نیز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

مجمع خیران قرآنی در زنجان تشکیل می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام یوسف اماملو، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اراده کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، شب گذشته، ۹ دی‌ماه در جلسه کارکنان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی باید نگاه همه جانبه داشته باشیم؛ چراکه فرهنگ زیرساخت بخش‌های دیگر است و تاثیر متقابل در هر حوزه‌ای دارد.

وی از تشکیل مجمع خیران قرآنی در زنجان خبر داد و گفت: از این طریق می‌توان کمبودهای مادی و معنوی حوزه قرآن را برطرف کرد که این پیشنهاد مورد استقبال امام جمعه زنجان نیز قرار گرفته است و مقدمات آن فراهم می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: متاسفانه وقف‌های قرآنی در استان کم است و درآمد ناچیز آن‌ها کفاف فعالیت‌های این بخش را نمی‌دهد؛ به‌منظور تشویق و ترویج امر وقف قرآنی در استان گروه مروجان وقف را تشکیل داده‌ایم.

این مسئول با اشاره به احصای نقاط ضعف و قوت فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی و دینی در استان ابراز کرد: با شناسایی این مباحث، طرح‌ها و برنامه‌های خود را در حوزه فرهنگی با نگاه فراگیر ارائه کردیم تا فعالیت‌ها اثربخش باشد.

اماملو یکی از نقاط ضعف را در بخش خانه‌های عالم دانست و گفت: متاسفانه پیش از این شاهد نابسمانی جدی در حوزه خانه‌های عالم در استان بودیم که در برخی روستاها با وجود خانه عالم روحانی مستقر نداشتیم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در آینده نزدیک مشکلات و کمبودهای خانه‌های عالم حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد روحانیون مستقر در روستاها از ۵۵ به ۷۵ نفر رسیده است، تصریح کرد: با تعامل سازنده‌ای که با سپاه استان و حوزه علمیه داشتیم موفق شدیم 20 نفر دیگر را نیز به آنها اضافه کنیم.

انتهای پیام
captcha