نمازخانه‌های بین‌راهی زنجان نیازمند تجهیز امکانات هستند
کد خبر: 3871137
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

نمازخانه‌های بین‌راهی زنجان نیازمند تجهیز امکانات هستند

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: نمازخانه‌های مراکز رفاهی بین‌راهی مشکلاتی دارند و چون این مراکز از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود، اهرم فشاری برای بهسازی آن‌ها نداریم.

نمازخانه‌های بین‌راهی زنجان نیازمند بهسازیحجت‌الاسلام علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: نمازخانه‌های مراکز رفاهی بین‌راهی مشکلاتی اعم از نظافت، برخورداری از امکاناتی همچون مهر، مناسب‌سازی برای تردد سالمندان و معلولان، سرمایش و گرمایش و سایر موارد دارند که نامناسب بودن برخی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها نیز بر مشکلات آن‌ها افزوده است.

وی با اشاره به اینکه این مراکز از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود و اهرم فشاری برای مناسب‌سازی نمازخانه‌های آن‌ها نداریم، بیان کرد: البته مسئولان از این مراکز بازدید کرده و تذکرات لازم را به آن‌ها گوشزد می‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ادامه داد: مراکز رفاهی که به تازگی احداث شدند وضعیت مناسبی دارند اما نمازخانه‌هایی که در جاده‌های فرعی هستند، نیاز به رسیدگی بیشتری دارند و باید بهسازی شوند.

این مسئول همچنین به وضعیت اقامه نماز در مساجد اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد مساجد نماز ظهر و عصر را اقامه می‌کنند البته در این ساعت تعدادی از مردم در ادارات حضور دارند و نماز جماعت در ادارات برگزار می‌شود و برای نمازهای مغرب و عشا جمعیت بیشتری در مساجد حضور می‌یابند‌.

یوسفی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که اقامه نماز صبح در مساجد تقویت شود، تصریح کرد: در حواشی شهر مشکلاتی برای اقامه نمازهای جماعت، کمبود مساجد و روحانی وجود دارد که لازم است اداره تبلیغات اسلامی همچنین اوقاف و امور خیریه مشکلات را برطرف کنند.

وی یادآور شد: برخی مساجد روستایی نیز در ایام خاص همچون محرم و رمضان فعال هستند، اما دیگر مواقع سال از نعمت روحانی و اقامه نمازهای جماعت بی‌بهره‌اند که تلاش می‌شود اهالی خودشان نماز جماعت را اقامه کنند.

انتهای پیام
captcha