برگزاری نشست‌های نمازشناسی در مدارس زنجان
کد خبر: 3868119
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

برگزاری نشست‌های نمازشناسی در مدارس زنجان

گروه فرهنگی ــ رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان به اجرای نشست‌های نمازشناسی در قالب جشنواره به رنگ قنوت اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

برگزاری نشست‌های نمازشناسی در مدارس زنجانحجت‌الاسلام علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: امسال برنامه‌های ستاد اقامه نماز بر اساس پیام سال گذشته مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری نماز بر محور نماز و مدرسه قرار گرفته و نماز در بین قشر نوجوان ترویج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های امسال به حوزه آموزش و پرورش بیشتر معطوف بود، ابراز کرد: بر این اساس آموزش و پرورش استان موظف شد، نمازهای جماعت را تقویت کند و شیوه‌های دعوت نوجوانان به نماز را به معلمان پرورشی و مدیران با برگزاری دوره‌های بیاموزد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان به برگزاری جشنواره به رنگ قنوت با حضور ۵ هزار دانش‌آموز از شهر زنجان که بیشتر از مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار بودند، اشاره کرد و افزود: در قالب این جشنواره اردوی یک روزه نماز به اجرا درآمد و مورد استقبال دانش آموزان واقع شد.

وی ادامه داد: برای معلمان و اولیا شیوه‌های دعوت نوجوانان به نماز توسط اساتید مرکز تخصصی نماز آموزش داده شد که بازخورد خوبی داشت. دانشگاه آزاد، حوزه هنری، شهرداری و شورای شهر در این راه ستاد اقامه نماز را یاری کردند.

یوسفی تصریح کرد: اردوی جشنواره برنگ قنوت انجام شده و در حال حاضر اجرای برنامه دوم این جشنواره را در دستور کار داریم که نشست‌های نمازشناسی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود که باید ۱۴ هزار دانش‌آموز در زنجان زیر پوشش این طرح قرار گیرد تا کانون ۵۰ درصد آن محقق شده است.

وی برگزاری و تقویت نمازهای جماعت در مدارس را مهم خواند و گفت: با توجه به اینکه بضاعت مدارس در تامین هزینه ایاب و ذهاب روحانیون کم است، از روحانیونی که توان مالی دارند و همین‌طور روحانیون مستقر در ادارات درخواست شده تا در هفته یک یا 2 روز در مدارس حضور یابند و نماز جماعت را اقامه کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه یادآور شد: در اجلاس سراسری نماز از امام جمعه زنجان به دلیل فعالیت‌های وی در بخش نماز در مدارس تقدیر شد.

وی ادامه داد: همچنین در این اجلاس، ستاد اقامه نماز زنجان به دلیل انجام کار شاخض در جشنواره به رنگ قنوت مطرح شد و دانش‌آموز زنجانی در امر ترویج همسالان به نماز در مدرسه مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha