ثبت‌نام ۲۴۰۰ زنجانی در آزمون قرآن و عترت
کد خبر: 3874743
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

ثبت‌نام ۲۴۰۰ زنجانی در آزمون قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ۲۴۰۵ نفر از استان زنجان در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام 2400 زنجانی در آزمون قرآن و عترتنورالله صفی‌لو، مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور، 11 بهمن‌ماه در زنجان برگزار می‌شود.

وی تعداد شرکت‌کنندگان از استان زنجان در این آزمون را 2405 نفر برشمرد و گفت: 1398 نفر  از افراد بالای 10 سال در بخش کتبی و 402 نفر از افراد زیر 10 سال در بخش شفاهی به رقابت می‌پردازند و تعدادی نیز در بخش الکترونیکی آزمون می‌دهند.

مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این آزمون در 14 رشته برگزار می‌شود، ابراز کرد: حفظ یک جزء تا حفظ کل، تفسیر سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش امام سجاد(ع) ازجمله این رشته‌ها است.

این مسئول ادامه داد: این آزمون در شهرستان‌های ابهر، خدابنده، خرمدره، طارم و سلطانیه برگزار می‌شود و مکان آن در شهرستان زنجان دانشگاه پیام‌نور خواهد بود. آزمون حفظ از ساعت 8:30 تا 10:30 و آزمون مفاهیم و معارف اهل‌بیت(ع) از ساعت 11 تا 13 انجام می‌شود.

صفی‌لو با اشاره به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان با 888 نفر از شهرستان زنجان هستند، بیان کرد: استان زنجان در تعداد ثبت‌نام‌کنندگان این آزمون در جایگاه ششم کشور قرار دارد و نسبت به سال گذشته به لحاظ کیفی رشد یافته است.

انتهای پیام
captcha