زنجان؛ ششمین استان در مشارکت در آزمون قرآن و عترت به نسبت جمعیت
کد خبر: 3875489
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

زنجان؛ ششمین استان در مشارکت در آزمون قرآن و عترت به نسبت جمعیت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی و قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ثبت‌نام ۲۴۰۶ نفر در آزمون قرآن و عترت گفت: زنجان ششمین استان در تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون است.

زنجان؛ ششمین استان در تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون قرآن و عترتبه گزارش ایکنا از زنجان، ابراهیم قاسمی، معاون فرهنگی و قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شب گذشته، 11 بهمن ماه در نشست خبری اظهار کرد: در دهه فجر با حضور موسسات قرآنی، محافل قرآنی برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در صبح روز جمعه، 11 بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت: زنجان ششمین استان در مشارکت در این آزمون قرآنی به نسبت جمعیت شناخته شده است و امسال 2406 نفر در این آزمون نام‌نویسی کردند.

این مسئول اهدای کتاب به مراکز فرهنگی، کتابخانه‌ها و مدارس دارای کتابخانه را از دیگر برنامه‌های دهه فجر برشمرد و افزود: جشنواره طلوع نیز برای دومین سال در این ایام برگزار می‌شود که موضوعات انقلابی و ارزشی را در خود جای داده است.

در ادامه این نشست محمود علیمحدی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی ــ اسلامی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با عنوان «یک مانتو یک دنیا تجربه» برگزار خواهد شد.

وی زمان نمایشگاه مد و لباس را از 16 بهمن‌ماه با حضور تولیدی‌های زنجان اعلام کرد و افزود: یکی از اهداف این نمایشگاه طراحی و الگوسازی لباس است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی استان هم در دهه فجر شروع به کار خواهد کرد، یادآور شد: ۲ گروه از جشنواره ملی در استان اجرای برنامه خواهند داشت. جشنواره تئاتر استانی هم برگزار شد و ۲ گروه به رقابت‌های کشور راه یافتند.

انتهای پیام
captcha