چینی‌های شاغل در زنجان تحت نظر قرار گیرند
کد خبر: 3875855
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
حقیقی تأکید کرد:

چینی‌های شاغل در زنجان تحت نظر قرار گیرند

گروه اجتماعی ــ استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۱۴۴ چینی در واحد‌های تولیدی استان مشغول به‌کار هستند، گفت: هوشیاری و تشدید مراقبت‌های لازم و کنترلی در ارتباط با کروناویروس در همه گستره استان انجام می‌شود.

چینی‌های شاغل در زنجان برای پیشگیری از کروناویروس تحت نظر قرار گیرندبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، شب گذشته، 12 بهمن‌ماه در نشست قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان در رابطه با موضوع شیوع کروناویروس به تشکیل کارگروه و ستادی در خصوص ویروس کرونا در استان تأکید کرد و گفت: فرمانداران نیز باید به‌طور مرتب نشست‌هایی را در این زمینه برگزار کنند.

وی پیشگیری و آگاهی مردم در مورد راه‌های انتقال بیماری‌ها را مهم خواند و افزود: صدا و سیما و رسانه‌های محلی استان باید در خصوص توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی کرونا ویروس، بدون ایجاد حساسیت بیش از حد اطلاع‌رسانی کنند و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع را به‌‌منظور جلوگیری از انتشار هرگونه اخبار ناصحیح در اولویت قرار دهند.

استاندار زنجان یادآور شد: تاکنون ۲۰۰۰ نفر در کشورهای مختلف به کروناویروس مبتلا شده‌اند که ۴۶ نفر مبتلایان افراد غیرچینی از ۱۴ کشور پاکستان، ترکیه، ژاپن، تایلند، تایوان، کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ، مالزی، سنگاپور، فرانسه، استرالیا، آمریکا، کانادا و نپال هستند.

وی با اشاره به اینکه 144 چینی در واحدهای تولیدی استان مشغول به‌کار هستند، ابراز کرد: هوشیاری و تشدید مراقبت‌های لازم و کنترلی در همه گستره استان انجام شده و پیشنهاد می‌شود تا اطلاع ثانوی از پذیرش مسافر و گردشگر خارجی به استان جلوگیری شود که البته باید این موضوع در شورای تأمین استان تأیید شود.

حقیقی با تأکید بر اینکه صاحبان همه اماکن و مسافرخانه‌ها وظیفه دارند اطلاعات خود را درخصوص مسافران در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی استان قرار دهند، افزود: همه دستگاه‌ها و اعضای تأمین نیز وظیفه دارند با دانشگاه علوم‌پزشکی همکاری کنند، منتهی این دانشگاه باید مصداق همکاری‌ها را مشخص کند.

این مسئول تصریح کرد: حساسیت و دقت‌نظر لازم در موارد مشکوک تا حصول اطمینان لازم از سلامت فرد باید اعمال شود و هر مورد مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس تا حصول سلامتی فرد نباید رها شود.

استاندار زنجان ادامه داد: بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی منتخبی باید تعیین شود، آمادگی کامل کارکنان بیمارستان، انتخاب مجموعه پزشکی و آموزش‌های موردنیاز برای آنان، تشکیل تیم‌های منتخب گروه پزشکی، ایجاد هماهنگی بین تأمین‌اجتماعی، جمعیت هلال‌احمر، ارتش، سپاه پاسداران، بهزیستی، سازمان نظام پزشکی و سایر دستگاه‌ها در استان نیز ضروری است.

وی در رابطه با وضعیت دانشجویان خارجی نیز اظهار کرد: برای دانشجویان خارجی که در مرخصی به سر می‌برند باید تدبیری اندیشیده شود و پیگیری بر تشکیل و استقرار تیم‌های بهداشتی و درمانی و مراکز قرنطینه در ورودی استان باید صورت پذیرد.

حقیقی بیان کرد: باید به افرادی که در محل‌های تجمع آموزشی همچون مراکز نگهداری سالمندان، زندان‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد و غیره قرار دارند، آموزش‌های لازم داده شود. آموزش کارشناسان، تشکیل تیم‌های پزشکی برای پاسخ سریع، از جمله سایر موارد مورد اهمیت در رابطه با مقابله و جلوگیری از کروناویروس در استان است.

انتهای پیام
captcha