موردی از بیماری کرونا در زنجان تأیید نشده است
کد خبر: 3880641
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

موردی از بیماری کرونا در زنجان تأیید نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان رعایت نکات بهداشتی را مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری کرونا دانست و گفت: تا کنون موردی از این بیماری در زنجان تأیید نشده است.

موردی از بیماری کرونا در زنجان تأیید نشده استپرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به مشاهده بیماران مبتلا به کرونا در برخی مناطق کشور اظهار کرد: تاکنون موردی از این بیماری در استان زنجان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه وجود بیمار مشکوک در شهر نیاز به نگرانی ندارد و این به معنی آن است که سیستم بهداشتی و درمانی کار خود را در رابطه با افراد مشکوک به خوبی انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر در کل کشور بیمارستان‌های معین برای پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده و این امر در راستای پیشگیری و آمادگی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان از آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی و تیم‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا در همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت: همه تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده جای هیچ نگرانی در استان زنجان نیست و متاسفانه در برخی موارد از عکس‌ها و فیلم‌های غیرمرتبط به عنوان مبتلایان این بیماری استفاده می‌شود که غیرواقعی است و مردم نباید به شایعات توجه کنند.

وی با اشاره به تشابه علائم کرونا و آنفلوانزا، افزود: این دو بیماری علائم مشابه به هم دارد و به راحتی قابل تشخیص نیست، به همین دلیل وقتی گفته می‌شود که در شهرها افراد مشکوک به ابتلا به کرونا وجود دارد، در برخورد با همه افراد با پروتکل کرونا برخورد می‌شود و همه افراد مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

قزلباش رعایت نکات بهداشتی را مهمترین راه جلوگیری از ابتلا و انتقال بیماری کروناویروس عنوان کرد و گفت: نحوه مقابله با بیماری کروناویروس به همه مراکز درمانی و بهداشتی استان آموزش داده شده است.

انتهای پیام
captcha