برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3876626
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی در آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: به مناسب هفته قرآن و عترت نمایشگاه هنرهای تجسمی به مدت یک هفته در ارومیه برپا شده است.

برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی در آذربایجان‌غربیحجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه به مناسب هفته قرآن و عترت نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی در مجتمع شمس ارومیه برپا شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه تا ۲۰ بهمن ماه دایر بوده و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ۹ صبح تا ۲۱ شب از آن بازدید کنند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۳۰ اثر از هشت هنرمند به نمایش درآمده است، افزود: آثار به نمایش گذاشته در این نمایشگاه در رشته‌های نقاشی و عکس بوده که موضوع و مفاهیم این آثار مرتبط با قرآن و آموزه‌های دینی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در طول سال برنامه‌های مختلفی برای ترویج آموزه‌های قرآنی توسط این اداره‌کل اجرا می‌شود، ادامه داد: در هفته قرآن و عترت سعی می‌شود برنامه‌های خاصی تدارک دیده شود تا از این فرصت برای ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزه‌های قرآن بهتر بهره برد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ابعاد مختلفی از فعالیت‌های قرآن را نشان می‌دهد، تصریح کرد: مردم با دیدن این نمایشگاه‌ها متوجه می‌شوند که فعالیت‌های قرآنی تنها محدود به قرائت و حفظ آن نمی‌شود بلکه این فعالیت‌ها در کارهای هنری مانند عکس، صنایع دستی و خوشنویسی نیز به خوبی نمود پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه هفته قرآن و عترت طبق تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرصتی برای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی را ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: امسال در آذربایجان‌غربی برنامه‌های مختلفی برای این هفته در نظر گرفته شده که برگزاری مسابقات قرآن، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و برگزاری مراسم سردار دل‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha