تولید روزانه ۱۵ هزار جفت کفش در هیدج
کد خبر: 3876914
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
گام بلند هیدجی‌ها در رونق تولید/

تولید روزانه ۱۵ هزار جفت کفش در هیدج

گروه سیاست اقتصاد ــ مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران شهر هیدج از فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد تولیدی کفش در این شهر خبر داد و گفت: هیدجی‌ها روزانه بیش از ۱۵ هزار جفت کفش تولید می‌کنند.

تولید روزانه ۱۵ هزار جفت کفش در هیدجبه گزارش ایکنا از زنجان، علی‌اکبر محمدی، 16 بهمن‌ماه در حاشیه افتتاح نمایشگاه تولید کفش هیدج با اشاره به همت بالای جوانان هیدجی در حوزه تولید، یادآور شد: مهم‌ترین هدف از این نمایشگاه معرفی هرچه بیشتر محصولات تولیدی کفاشان هیدجی در کل کشور است.

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه ۶۱ غرفه مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: ۵ غرفه نیز از سایر نقاط کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

این مسئول از فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد تولیدی کفش در هیدج خبر داد و گفت: ۱۴۰ واحد از این شرکت‌ها عضو شرکت تعاونی تلاشگران کفش هیدج هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ درصد از شهروندان هیدجی از زن و مرد تا پیر و جوان به طور مستقیم در این حرفه مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در حال حاضر 3 هزار نفر از شهروندان هیدجی مشغول تولید کفش در هیدج هستند.

ملک محمدی با بیان این‌که روزانه ۱۵ هزار جفت کفش در هیدج تولید می‌شود، بیان کرد : هیدجی‌ها گام در صادرات گذاشته و تولیدی‌های آنها در بازارهای داخلی و خارجی طرفدار دارد‌.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های کفش هیدج به مدت ۴ روز فعال خواهد بود و مردم می‌توانند با مراجعه به نمایشگاه با ظرفیت‌های تولید نیز آشنا شوند.

مدیر عامل تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج با تأکید بر این‌که علاوه بر هیدج روستاهای شهرهای اطراف نیز از این صنعت بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه هیدج شهر عاری از بیکاری است.

به گزارش ایکنا هیدج، شهری کوچک با مردمانی سخت‌کوش و توانمند است که آوازه توانمندی آن‌ها در جای‌جای کشور پیچیده است. این شهر به‌عنوان قطب تولید کفش‌های ورزشی بچه‌گانه در کشور شناخته شده و با بیش از ۲۵۰ واحد تولیدی، یکی از مراکز اصلی تولید کفش کشور به‌شمار می‌رود.

هنر و صنعتی که چندی پیش توسط پدران در هیدج پایه‌گذاری شده، امروز به همت جوانان وارد بازار شده و سر از نمایشگاه‌های خارجی از جمله نمایشگاه بزرگ استانبول در آورده است.

در حال حاضر کارگاه‌های تولیدی کفش و صنایع وابسته آن از جمله طراحی، فوم‌سازی، زیره‌سازی، چاپ و داغی، مقواسازی، گلدوزی و غیره در اغلب نقاط این شهر پراکنده‌اند و عمده تولیدات این شهر به همت کارفرمایان این واحدها به شهرهای بزرگ نظیر تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، یزد و … ارسال می‌شود.

اما همه این همه ماجرا نیست و در شرایط مساعد این محصولات به قدری با کیفیت است که به کشورهای هم‌جوار نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم صادر می‌شود. کیفیت کفش‌های هیدجی در بعضی مواقع به حدی بالا است که با برندهای معتبر سایر استان‌ها بدون اینکه متأسفانه نامی از این شهر یدک بکشند در بازارهای سراسر کشور جولان می‌دهند که این امر نشان‌گر موفق نبودن در حوزه برندسازی این صنعت است

اولین کسی که صنعت کفش را در هیدج راه‌اندازی کرد، مرحوم رمضان‌علی دهقانی بود یک سال بعد از فوت وی صفت‌الله هادیلو به هیدج آمده و کارگاهی را راه انداخت.

صفت‌الله هادیلو قبل از مهاجرت به هیدج در باغ سپه‌سالار پیشکاری می‌کرد و همراه با برادر خود صاحب مغازه بود که بعد از مهاجرت به هیدج، سبک کار خود را از زنانه به بچگانه تغییر داد و در حال حاضر نیز کفش‌های بچگانه اعم از کفش اسپرت و دخترانه در هیدج تولید می‌شود.

انتهای پیام
captcha